Addi

Alla inlägg under februari 2009

Av Adriana - 28 februari 2009 22:05


Läste precis ut "Tills dess din vrede upphör" av Åsa Larsson. Hon skrev även "Solstorm" som filmades och gick på bio för inte så länge sedan.
Såg bland recensionerna att hon både fått ros och ris. En del skriver att det är platt fall och den sämsta deckaren hon skrivit hittills och andra tvärtom, så det var långt ifrån samstämmiga recensioner.


Jag i det närmaste sträckläste den och tyckte den var riktigt spännande och bra. Å andra sidan har jag nyligen tagit mig igenom en närmast filosofisk bok om definitionen av ansvar. Visserligen tankvärd men inte så underhållande. Det kan vara lättnaden att få läsa lite lättuggat "hjärngodis" som fick Larssons bok att bli så bra (?)

Av Adriana - 27 februari 2009 17:17

Det var lite svårt att hitta en pulka med bra glid i, så Fredrik testade även att tolka i IKEA-kasse. Det rekommenderas inte.


Det blev en vacker dag idag och stallgänget bestämde sig för att tolka igen medan det finns snö kvar.

Fredrik fick äran att tolka efter Tove och hennes ponny, Jack. Det gick lite trögt i början tills alla fattat galoppen :) .



Av Adriana - 26 februari 2009 17:29

Madness - The rise and fall. - 82. Tycker att hela min ungdom var Madnessindränkt. Här är väl den låt de flesta känner till.


Eric Clapton - Slowhand. -77. Bland de absolut bästa reabacksinköp jag gjort!


Hothouse flowers - people. -88. Rätt kul att ett band slår igenom på Eurovisionsfestivalen utan att ens vara ett av bidragen. Hothouse Flowers spelade i pausen och hade den avgjort bästa låten i hela festivalen!

Av Adriana - 25 februari 2009 17:18

Kebnekajse -73. Brorsans ursprungligen. Jag har en märklig fäbless för folkmusik. Den här gillar jag verkligen.


Madonna - The first album. -83. Den lyssnade jag nog mycket på när det begav sig. (Vad är det hon säger i början på klippet förresten?? "This is my last show"?? Ja tjena!)


Billy Ocean - Suddenly. -84. Trodde först att det var en maxisingel men det visade sig att jag köpt hela skivan! Det var värst. Första-fylla-på-fest-känsla.


Av Adriana - 24 februari 2009 17:14

Simple Minds - Sister feelings call. -81. Gillar den fortfarande.


The lords of the new church - Is nothing sacred? -83. Överreklamerad, de ser dessutom elakare ut än de var....


Deep Purple - Made in Europe. -76. Liveskiva. Helt säkert från min brorsas samling ursprungligen...

Av Adriana - 23 februari 2009 17:29


Idag tog jag sparken till stallet. Vi fick den av Rolands föräldrar som inte använde den värst mycket.

Här kommer den ju väl till pass bara föret är bra. Idag var det kanon: en ganska hårdpackad snöyta efter att vägen plogats och så har det inte sandats än.

Är vägen sandad så är det kört, för sparken tvärnitar direkt!

Grusvägen till stallet är däremot helt OK för där brukar de bara sanda på halva vägbanan och då kan man kicka sig hela vägen fram. -Kul!

Av Adriana - 23 februari 2009 17:23

ZZ Top - Eliminator. -83. Ytterligare ett fynd från Andorra om jag inte minns fel. Påminner lite om Status Quo - samma tre ackord hela tiden, men det funkar! (Funkade, kanske...)


Ultravox - Rage in Eden. -81. Tyckte om.


Hitburger -83. (Bara namnet, va...) Samlingsskiva med en helt otrolig mix av allt möjligt.

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards