Addi

Alla inlägg den 11 februari 2009

Av Adriana - 11 februari 2009 16:52

Den här bilden var bara så härlig!  (och som tur var syns inte ansiktet på det flygande lilla livet, så jag vågar lägga ut den på bloggen...)


Idag gick jag, lite bävande, iväg med klassen till det närbelägna grustaget för en heldags pulkaåkning.
Jag är, hästägare och tidigare distansryttare till trots, inte någon friluftsmänniska. Får jag välja mellan att gå ut och att vara inne så är jag inne. Gärna.
Att vara ute en hel dag är för mig att bli kall, trött, grillad av solen eller blästrad av vinden, kissnödig, törstig, ännu mer trött... Så därför är det faktiskt en rejäl hjärteuppoffring jag gör för min klass att se till att de får ha lite vinterkul trots mig.


Nu har jag den stora turen att ha en assistent i min klass. Han är ung och rask än så länge och tycker dessutom att det är kul att leka. Jag gör vågen lite i min ensamhet här vid datorn. Han får därför komplettera mig till glädje för hela klassen.

Jag tog därför bilen till pulkabacken (ja någon måste ju få med sig veden, korvarna som ska grillas och den varma oboyen till ungarna + att det är bra med en bil om någon gör sig illa och inte kan gå hem. Gud så ledsamt att just JAG måste ta bilen och inte kan gå den där 20-minuterspromenaden med ungarna). Säger vi.


Gjorde upp en eld som faktiskt tog sig och väntade sedan in pulkagänget.

Det blev en fantastisk dag! Runt nollan, sol mitt på dagen och ingen vind. Perfekt! Inga ungar skadade sig särskilt mycket. Blev väl lite skrapsår, någon överkörd tumme och fot i kläm under pulkan, men det gick över rätt fort. De som behövde lite extra spänning åkte par på Snowracern med assistenten vars extra tyngd gav rejäl skjuts nedför backen och ett sjuhelvetes hopp i guppet. Tur att inga ängsliga föräldrar var med...


Så min antifriluftsinställning till trots så var det en trevlig dag och alla kom hem rosiga och dötrötta, men nöjda!


 

Vy över grustagsbackarna. Jag står högst upp i den största backen, nedanför är hoppguppen och de lite lägre backarna mittemot.

Av Adriana - 11 februari 2009 16:44

Marvin Gaye - Dream of a lifetime.  -85. Köpte den här skivan mest för att man "borde ha" en skiva med Marvin Gaye eftersom han nu ska vara så legendarisk. Den är helt OK, men jag köpte inte nån mer.


Erasure - The Innocents -88. En skiva köpt i blotta farten. Tyckte om deras första skiva (dyker väl snart upp i listan) och den här var väl rätt OK.

Stockholms Negrer - Den vita apan. -86. Inte lika bra som deras första som redan figurerat i listan. Ska väl understryka att låten i klippen är en ANTIrasistlåt trots namnet, så att ingen får för sig något annat...

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards