Addi

Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Adriana - 8 februari 2009 17:29

Igår var jag på föreläsning om distansritt. Man hade bjudit hit Frankrikes Chef d´Equipe och med tanke på att Frankrike är Europas mest framgångsrika nation inom distansritt så är det ju extra intressant att höra vad man gör där, som man kanske inte gör här.


Kan väl kort konstatera att den största skillnaden är att de har tusentals tävlande distansekipage medan vi...eh... inte har det. Om man skulle misslyckas med det urval på hästar och ryttare som finns i Frankrike så skulle man ju skämmas. Det här fick mig snarare att tycka att svenskarna lyckats väldigt bra med tanke på förutsättningarna.

Nåväl, det fanns ju ändå en massa intressant att lyssna på och ta till sig så visst fanns russin att plocka ur kakan!


Kul dessutom, att han ställde upp och kom till Sverige. Fransmän brukar ju inte vara så förtjusta (eller särskilt bra) vad gäller att prata engelska. Han gjorde i allfall en god ansträning. Men det lät ju rätt kul. Om ni sett "Rosa Pantern" och hört inspector Clueseau så förstår ni hur det var.
Ibland flöt man iväg i tankarnas värld för att det blev lite för jobbigt att hänga med i accenten. Kom på mig själv med att undra varför han pratade så mycket om australiensarna. Ni vet: "You put zö Aussies in zö paddock". - Så kom jag på att det kanske var "horses" han menade.. :)


På kvällen åkte jag hem till mina föräldrar, för min pappa fyllde år. Och idag var det jag som fyllde! Grattis till honom och grattis till mig!

Av Adriana - 8 februari 2009 17:17

Level 42 - The world machine. -86.
Gillar "Something about you" och så tror jag att jag lyssnade på ytterligare nån låt från den här skivan. I övrigt så var det inget för mig.


The Who - Quadrophenia. -79. Soundtrack till filmen "Quadrophenia" som handlar om engelska mods. Som definitivt inte är samma som man kallade för mods här i Sverige. Något i filmen tilltalade mig DÅ, idag tror jag inte att jag skulle tycka den var värst bra. Skivan innehåller mest Who-låtar men även en del andra 60-talslåtar. Helt OK.


Deep Purple - Machine Head. -72. Från en reaback. Innehåller "Smooooke on the waaaater..."  :)

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards