Addi

Alla inlägg under februari 2017

Av Adriana - 12 februari 2017 17:25

Idag hade hela familjen en mycket bra dag på Marholmens SPA.
Det var min födelsedagspresent och den passade hur bra som helst i denna bleka vintermånad då alla är trötta, sjuka och antingen går på knäna av för mycket jobb eller är arbetslösa och går på knäna av den anledningen.
Med risk för att låta som Marie Antoinette så: Ge SPA-dagar åt folket!


Vi prickade nog in rätt tillfälle, för det var inte särskilt mycket folk där, och ute lyste solen vilket gjorde att de kändes extra lyxigt att ligga i varma utomhuspoolen medan solstrålarna spelade i vattnet.
Det enda man behövde göra, var att baxa sig mellan utepoolen, bastun, bubbelpoolen och loungesofforna. Ungefär så mycket som man önskar befatta sig med en sömnig söndag.

I paketet ingick brunch (god, med bra efterrättsutbud) och för min del: en valfri behandling.

Jag valde en ansiktsbehandling. Tänkte att det skulle ge mest för pengarna eftersom mitt ansikte mest får möta på torvig stalluft med en stänk ammoniak, och torr klassrumsluft indränkt i alla hostbaciller som barnen lyckas hiva ur sig dessa februaridagar.

Ansiktsbehandlingar är lite av himmel och helvete. Det börjar bra med varma, våta handdukar, doftande oljor och mild massage. Man vaggas sakta in i nära-sömnläge. Sedan kommer vi till PORMASKARNA.

Då vaknar man.

Mitt i smärtan låg jag och var lite avundsjuk på människan som klämde min ansiktshud - för allvarligt: få aktiviteter är mer tillfredsställande än att klämma pormaskar eller finnar. Gärna på någon annan. Det är nästan så att jag saknar mina barns tonårstid, då man åtminstone någon gång ibland blev anlitad att klämma härligt gula och mogna finnar. Jag vet att jag inte är ensam om att känna så här - så jag vågar vädra denna benägenhet. Enda som hamnar litegrann i samma nivå, är att dra upp morötter ur jorden. Detta "plopp" när de kommer upp ur morotslandet - inte alls olikt acneploppet! Helt underbart!! (Förlåt om jag förstört er aptit på morötter i all evighet framöver... :(  ).

Well, tillbaka till handlingen: efter den inte-så-mysiga-för-min-del pormaskklämningen så kommer en stunds lugnande krämer och tillhörande ansiktsmassage. Sedan:
ÖGONBRYNSPLOCKNING!!
Med största möjliga självbehärskning lyckas jag hålla mig stilla och inte slå på hudterapeuten. Då har jag inte ens särskilt buskiga ögonbryn så det lär ju ha varit väldigt lindrigt för mig ändå.


Som avslutning, återigen oljor, krämer, hissmusik, varma fingrar som masserar mitt numera, misshandlade ansikte.


Så nu ser jag ut som en mosad jordgubbe i ansiktet - men attans så rent det är!!

 

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards