Addi

Alla inlägg den 1 februari 2009

Av Adriana - 1 februari 2009 18:47

Fleetwood Mac - Tango in the night. -87. Den här skivan gillade jag väldigt mycket. Så pass att jag köpte den två gånger (nåväl, andra gången var det ur reabacken). Första skivan lyckades jag glömma på hatthyllan på bilen en varm dag. Den blev liksom inte sig själv efter det... Vet inte så mycket om bandet, mer än att jag även gillade låten "Tusk" och känner till att sångerskan Stevie Nicks (hon som står och fladdrar med kjolen hela tiden i videon) har en galen fanclub med folk som klär sig som henne.


INXS - X -90. Tror att jag fått den här skivan, för jag har aldrig tyckt särskilt bra om INXS vilket föranleder mig att tro att jag inte slängt ut egna pengar på att köpa en skiva med dom. Sångaren, Michael Hutchence (som inte finns mer) har en dotter som heter Heavenly Hiraani Tiger Lily tillsammans med Paula Yates, som - innan hon var tillsammans med Michael - var gift med Bob Geldof. Med Bob har hon tre döttrar som heter Fifi Trixibelle (INTE en chihuahua!), Peaches Honeyblossom och Pixie. (Bara?) Spännande namn.


Yazoo - Upstairs at Eric´s. -82. Precis som "You and me both" så gick den här varm när det begav sig. Nästan så att jag inte orkar lyssna på låtarna än idag. Märkligt att en del skivor lyssnar man ihjäl sig på för alltid och andra håller även flera decennier senare...

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards