Addi

Alla inlägg under november 2009

Av Adriana - 30 november 2009 18:28

Gäller två saker:


- Dagens middag som blev räkmacka med ägg och majonäs eftersom jag inte orkade laga något annat och hittade en påse räkor i frysen. Ett lyckat fynd!!


- Fredriks skor. Iallfall om man är katt.

För tredje gången det senaste halvåret är det någon katt som sprayat ner Fredriks skor med kattpiss. Inte jättemycket så att det blir pölar men helt klart i bägge skorna och tillräckligt för att det ska lukta fördj-ligt när skorna åker av. Ingen annan drabbas av detta så jag fattar ingenting.   

Fredriks fotsvett är tydligen catilicious.

Provar nu att tvätta skorna i tvättmaskinen för att se om de kan räddas. Fredrik själv har fått gå i sommardojjor de senaste dagarna men om det börjar snöa som väderleksrapporten hotar med på onsdag så kanske han behöver lite mer rejäla skor.

Av Adriana - 29 november 2009 20:43

Jäktade som en dåre för att hinna till Friskis ikväll. Körde alldeles för fort på grusvägen - dimma, älgvarning och allt.
Hann fram...en timma för tidigt!


Inte fan åker jag dit igen en timma senare. Smaskar i mig en lussebulle till och tittar på mer hästshow på SVT Play.


Flåset får vänta.

Av Adriana - 28 november 2009 13:26

Jaha då har man återigen gjort precis som förra året.
Gillar inte alltid de där länkarna till det som skrevs i bloggen för precis ett år sedan - man inser att man mest tycks göra samma saker om och om och om igen...


Så here we go: jag har varit på Globen Horseshow igen.


Jag köpte biljetter via Club Metro och fick två biljetter till samma pris som en. Sanna och jag valde blocket på fredag kväll som varade mellan 19-23.00

Jag var lite orolig att platserna skulle vara dåliga med tanke på priset, men vi satt jättebra. Visserligen på kortsidan, men det var mittemot scenen på A-läktaren vilket är den längst ner. Man såg hur bra som helst, så tack Metro!


Klämde oss in på Annexet och handlade det vi bestämt oss för i förväg: Sanna köpte ridhandskar och jag köpte Professional Choice benskydd till Coffee. Man fick jättefina boots till om man köpte både fram- och bakskydd (och jag såg att andra montrar inte alls hade samma erbjudande - där var skydden lika dyra även utan medföljande boots...). Har alltid gillat dessa benskydd, de har ju även stöd för kotan vid genomtrampet och kanske, kanske kan det hjälpa Coffee att hålla sig ohalt framöver. Håller tummarna!

  

Vi köpte skydden i brunt. Passar snyggt på Coffee!


Årets hästnation som presenterades på Globen var Nederländerna så vi fick bl a se en jättefin kadrilj med Frieserhästar (ett sådant tillfälle då jag blir lite sådär rörd och tårögd - de är ju så fina!!) och en kanske lite mindre fin köruppvisning med KWPN-hästar. Tycker de ser så spända och obekväma ut när de körs sådär hopknycklade och med höga frambensbenlyft. Men andra kanske tycker annorlunda.


Så var det lite hopptävlingar och sedan kom toppnumret med Jean Francois Pignon (Kolla websidan: http://www.jfpignon.com/) och hans frihetsdressyr. Otroligt proffsigt och roligt!


Det var lite förseningar så klockan var hela 23.15 när hans uppvisning var avslutad och då skulle det bli julavslutning mm. Vi pös iväg eftersom vi sett den så många gånger och så ville vi hinna med tunnelbanan till vår buss. Vi var hemma efter klockan ett på natten ändå så det hade inte varit roligt att missa den bussen.


Inser att jag varit på varenda Globenshow utom två (När Fredrik var liten), ända från allra första tillfället. Då fick jag och min kompis Camilla fribiljetter från en bekant till Camilla som jobbade med TV - tror jag? - och därefter har det varit distansrittsmontrar som skulle bemannas och fribisar från Mia vid flera tillfällen. Förrförra året vann jag två heldagarsbiljetter och övernattning på ett rätt suspekt hotell i Skärholmen som Sanna och jag nyttjade. Vi börjar kunna konceptet

men missa showen helt vill vi ju inte!

Av Adriana - 25 november 2009 11:25

Vid en studiedag under hösten fick vi ta del av ett dilemma att försöka ta ställning till i grupp.
En förskräcklig historia, men så här gick den:


Anita och Krister som är förälskade i varandra, bor på var sin sida av en flod som vimlar av krokodiler. En stormdag spolas bron över floden bort. Anita ber Boris som har båt, att föra henne till andra stranden. Boris går med på det men på ett villkor: att Anita ligger med honom.


Anita känner sig villrådig och frågar sin mamma om råd. Mamman svarar: "Du är gammal nog att fatta egna beslut, jag vill inte blanda mig i". Anita går med på Boris villkor. Sedan skeppar han henne över floden, där hon träffar Krister.


Hon är överlycklig över att få träffa sin älskade och berättar för honom vad hon tvingats göra. Krister blir rasande, säger fruktansvärda saker till henne och vill inte se henne mer.


När Anita springer därifrån träffar hon Erik och berättar historien för honom. Han söker upp Krister och slår ner honom. Anita står bara bredvid och skrattar.


UPPGIFTEN är att rangordna alla inblandade efter hur sympatiska ni tycker att de är. 1 = Mest sympatisk medan 5 = minst sympatisk. Alla ska rangordnas.


- Och ja, enligt min åsikt borde precis alla få en spark i arslet som mildast, men om ni nu MÅSTE rangordna...hur tycker ni? Kort motivering!


__________ Anita


__________ Boris


__________ Mamma


__________ Krister


__________ Erik

Av Adriana - 24 november 2009 08:39

...Det kan man undra....


Väntar på att få provsmaka några alster och sänder en sur tanke åt hennes lärare som håller henne borta från det viktiga bakandet med plugg och åter plugg! Flört

Av Adriana - 21 november 2009 11:23






Duktigt av "lille" Sacha, 5 år.

Av Adriana - 20 november 2009 08:52

Av Adriana - 18 november 2009 20:01


Det här klippet är ju inte särskilt nytt även om Aftonbladet skrev om det idag.

Kul är det iallfall och nästan ännu roligare är alla spinoffer.

Missa absolut inte "Djungelturken" och "Bushturken"!

Vad folk är kreativa.

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards