Addi

Alla inlägg under januari 2015

Av Adriana - 3 januari 2015 20:11


 

Då var det dags för den årliga summeringen av det avslutade året.


Hade inte lust att låta Facebook göra den sammanställningen, så här kommer min alldeles egna!


2014 utmärks av att jag...

1 Pluggat, pluggat, pluggat.  
Fixade 7,5 hp teknik på våren strax efter att jag blev klar med 30 hp engelska under föregående år. Påbörjade sedan speciallärarutbildningen i höstas. Den går ju på halvfart så det blev 15 hp under hösten. Ibland blir det bara sjukt mycket men jag vet att det så här:   



2. Jobbat, jobbat, jobbat.   
Den som tror att lärarna går hem klockan 14 och sitter och rullar tummarna under loven… Ja är det nån som verkligen tror det? Borde det inte vara milslånga köer till lärarhögskolorna då för att få detta glassiga jobb?  Jo tjena. Fast just nu har jag vansinnigt roligt på jobbet fast allt går i en galen fart och egentligen inte ryms inom dygnets timmar. Toppenkollegor och en skola där man faktiskt kan koncentrera sig på att undervisa. Men mellan jobbet och pluggandet blir det inte många minuter. 



3. Men de minuter som jag ändå undvarar går åt till: Sillen!
   
Blev med häst igen för första gången på mååååånga år. Tror att den pysventilen verkligen behövs nu med tanke på ovanstående. Här får jag äntligen röra på mig och inte bara överanstränga hjärnan. Ringrostig och omusklad som bara den (jag – inte Sillen) men om jag får ihop det hela tills i sommar så syns vi nog på tävlingsbanorna.


 

4. Att ha barnfritt!   
Ja snart närmar det nog sig på riktigt. Fast det förstås kan bli returer på barn då och då – sånt händer ju. Vi har fått öva oss på att vara själva, Roland och jag, i och med att Fredrik pluggat på annan ort. Bra med lite inskolning, eller utskolning kanske det heter i det här fallet. Fredrik blir ju hur som helst klar på Strömsholm i vår och på honom låter det som att det blir så här: 

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards