Addi

Direktlänk till inlägg 25 april 2008

- Gu´, ja´ tror ja´ dôôôr.....!

Av Adriana - 25 april 2008 17:58

Säg rubriken med ett litet stänk av värmländska och ponera att du är runt 50-sträcket och ute med ett gäng av dina väninnor på en Björn Skifskonsert. Repliken ska utbristas förväntansfullt och lite flåsigt exalterat när de första  gitarrackorden dras och Björn Skifs himself plötsligt uppenbarar sig på scenen.


Så, där har ni en ögonblicksbild av mina bakre publikgrannar, vilket också ger en liten fingervisning av ålder och idoldyrkansgraden hos snittpubliken på Cirkus på Djurgården som tittade på "Face to Face" med - ja förstås: Björn Skifs.


Konsertkvällen var en födelsedagspresent - jättetrevligt eftersom Björn Skifs varit en av mina favvisar sen jag var liten - och jag var där med Roland och Ullis & Micke.

Vi skulle ha ätit ute på TGIF först, och när Roland skulle beställa bord där så sa de att de inte tog några bordsbeställningar utan att det inte skulle vara några problem att få plats när man var där så pass tidigt som vi.


Nu var det ju bara så att det var löningshelg, det var sommarvarmt och hela förbenade Stockholm + förorter skulle äta middag ute. Självklart var haket proppfullt! Det slutade med att vi åt bakad potatis på ett litet dragigt fik utmed Strandvägskajen strax innan mitt blodsocker dunsade i botten och mitt humör började anta exakt samma kurva. Sist jag åt på dagen var ju i skolan klockan 10.50 så det började bli lite krisigt. Men med lite potatis med skagenröra samt ett glas öl så seglade humöret upp igen.


Nåväl, konserten var riktigt trevlig. Jag gillar Björn vad han än sjunger. Men hans mest hängivna beundrare (som tanterna i raden bakom oss) stod nog för den mest intressanta showen. Enda gången de definitivt gick för långt var när stämningen byggts upp och en instrumental låt sakta gick över till hjärtslag och så skulle Skifs börja sjunga sin "Håll mitt hjärta".  - Säg vad du vill, men den låten är ju en rysare. (Positivt menat).

När då Värmlandstanten pipit förtjust några gånger och sedan till råga på allt började SJUNGA MED, så sände jag iväg en blixt av mina mest koncentrerade onda tankar och var halvvägs på väg att vända mig om och riktigt BLÄNGA på henne. Som tur var besinnade hon sig på egen hand och knep igen under resten av låten.

Det är ju OK att skråla med i Oooga Chacka-refrängen eller i Michelangelo men fan INTE i "Håll mitt hjärta":s mest tårdrypande och laddade refränger om man inte heter Björn Skifs!


Värt att notera är att det här är första konserten jag nånsin gått på som jag inte blivit lomhörd av trots att jag inte hade öronproppar i.

Fast det måste ju bero på volymen var anpassad till den åldersgrupp som jag börjat hamna i och som man antagligen måste vara i för att ha just Björn Skifs som idol...



 
 
Åhza

Åhza

27 april 2008 08:32

Ja, utan mat vet vi alla hur det brukar bli, haha! Det går ju inte...
:-D

http://www.blogtown.se/blog.php?id=ahza

 
Ingen bild

Addi

27 april 2008 12:55

Ja gissa vem som skulle blivit utröstad (och säkert utkastad med huvudet före) från Expedition Robinson efter första tillfället med utebliven middag?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Adriana - 4 juli 2018 22:02

Helt utan några särskilda förväntningar så bokade vi en resa till Kroatien.Idén startade med att en bekants syster erbjuder seglingsresor i Kroatien. Bilderna därifrån såg verkligen fina ut, men jag är inte nån segelbåtsmänniska. Det kanske är jättet...

Av Adriana - 28 april 2018 14:48

På en middag häromveckan kom samtalet in på en bok som några hade hunnit läsa: Linus Jonkmans Introvert – den tysta revolutionen.   Nu har även jag hunnit läsa den (lyssna på, egentligen). En hel bok som ger mig och mina gelikar, upprättels...

Av Adriana - 12 januari 2018 20:24

Någon gång måste ju vara den första. Så nu blev det så: Kanarieöarna. Har faktiskt aldrig farit på en typisk svensk charterresa dit där nästan alla svenskar tycks ha tillbringat någon semester i sitt liv och deltagit grisfest eller letat hela vecka...

Av Adriana - 30 december 2017 16:15

   Då var det dags igen - ännu ett år har gått och det är åter dags att vänja sig vid att skriva en annan siffra sist på årtalet.       - Skumt år, 2017. Det har spretat än hit och än dit. De senaste åren oftast haft något tema som "håller ihop" ...

Av Adriana - 19 november 2017 18:53

Det var en gång några ingenjörer som arbetade på en firma som tillverkade mobiltelefoner. De var välutbildade och hade länge arbetat med telefontillverkning. De kunde det mesta, allt från att planera, prova, göra prototyper och sedan testa och förbät...

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<<
April 2008 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards