Addi

Alla inlägg den 11 april 2008

Av Adriana - 11 april 2008 18:28

Och nu blir det inga djuplodande analyser, inte heller vill jag bli del av särskrivningsGestapo. Men....


Sitter i godan ro och letar efter hästar och ponnysar som jag inte ska köpa. Kommer in på en website med annonser där man kan söka på annonser utifrån storlek på ponny, användningsområde eller geografiskt område. Du kan alltså klicka på om du vill ha annonser från folk som bor i södra Sverige, norra Sverige eller mellan Sverige.

Mellan Sverige och ...vaddå??

Mellan Sverige och Norge?

Mellan Sverige och Finland?

Eller?


Hur jävla svårt är det att inse att mellansverige ska sitta ihop? IHOP!!!


Skriv ihop för fanken!!

Allt som låter som om det sitter ihop, sitter ofta ihop: blåbär, inte blå bär. Pajform, inte paj form. Sjuksköterska, inte sjuk sköterska.


Och det här är inte frågan om arbetsskada. Jag hade denna böjning för ordens rätta ihopskrivande redan innan jag blev lärare.


www.skrivihop.se

för den som vill uppröras vidare.

Av Adriana - 11 april 2008 13:15

I dagens Metro står att läsa att två personer i USA har bloggat sig till döds! :o

Georgio Grossi, docent i medicinsk psykologi vid Stressmottagningen i Stockholm vittnar:

"Det finns bloggare som vittnar om att de mentala och känslomässiga kraven leder till stress (---) -Man ligger vaken och nätterna, ältar, oroar sig, funderar på nya sätt att ligga steget före. Man får svårt att sova, att återhämta sig. Somliga kanske börjar missköta sig, söker lindring i alkohol och droger, hinner inte motionera."


Så om ni tycker att jag ser ovanligt hålögd och glåmig ut, om ni ser hur jag rastlöst vankar av och an, nervöst ryckandes och inte kan fullfölja en normal mening när ni försöker prata med mig, då vet ni varför.


Jag har å min sida äntligen fått en god ursäkt till varför jag inte motionerar! :)



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<<
April 2008 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards