Addi

Alla inlägg den 12 april 2008

Av Adriana - 12 april 2008 14:50

Idag skulle det komma en spekulant och titta på Bullen.

Givetvis (och det ska jag väl vara tacksam för - att de hörde av sig alls, menar jag) så ringde de och sa att de fick ställa in provridningen. Kommer kanske i veckan istället.


Roland och jag åkte istället till metropolen Rimbo för att titta efter en tapet. Jo, det finns faktiskt en färgaffär här, och det var faktiskt EN tapet vi skulle titta på.

Vi har nämligen köpt nya sänglampor. Med dimmer, för jag brukar vakna mitt i natten ibland  och vill då läsa en stund tills jag åter är sömnig och då lyser tyvärr våra gamla sänglampor så duktigt att jag får tårar i ögonen och Roland vaknar och tror att det är morgon.

Hur som helst: tapeten på väggen bakom sängen kommer då ha fula märken efter våra gamla lampor och så är den tapeten inte så värst snygg heller. Men det räcker med EN rulle, för vi orkar inte tapetsera om hela rummet.

Men hur lätt var det att hitta något som passar?

Eftersom det ska vara typ fondtapet med tanke på att bara en av rummets väggar ska få nytt, så kunde vi ju vara lite crazy och välja något som sticker ut, tänkte jag.

Crazy..?

Äääh...Nä. Det blev en ganska försiktigt mjäkigt dämpad grön tapet med diffusa stora blad på. Det enda crazy är väl att den inte är enfärgat beige.


Bara att inse att man inte är så crazy och inte ens lyckas med det när man verkligen anstränger sig. Suck.


Sedan tvingade jag mig själv att leta rätt på alla småkrukor för att fylla dem med såjord en gång för alla. Jag känner ju i alla fall mig själv ur vissa aspekter och en av dessa vassa glimtar av självkännedom innebär att jag VET att jag kommer att vara för snål för att köpa färdiga växter till trädgården längre fram i vår.

Just nu, för att slippa slabba med jord och elände, kan jag försöka förleda mig i tanken och säga "strunt i detta, köp färdiga petunior, rudbeckior, kantnepetor eller vad det nu kan vara. De är kraftigare, finare och blommar snabbare - och du slipper jorden, de små förbaskade fröna som sprätter över hela bordet, att skola om dem senare (alternativt glömma vattna och se dem vissna)".

Men jag har provat den vägen tidigare. Sen stod jag och klämde på blommorna på växtvagnarna vid plantskolan. Och tittade på prisskyltarna. Och grämde mig.

Så nu var jag duktig. Har stått ute i trädgården dubbevikt över krukorna och fyllt med såjord. Sedan var det bara att hämta fröna som jag köpt tidigare.


Nu har jag vänt upp och ner på alla lådor i köket och i hörnskåpet och dragit fram hallbordet (utifall fröpåsarna aldrig kom längre), men jag hittar dem inte!


Såååååå väntat!!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<<
April 2008 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards