Addi

Alla inlägg den 28 april 2008

Av Adriana - 28 april 2008 18:22

Idag blev Bullen besiktigad och gick igenom!

Vi tog först hem honom för att duscha och schamponera igenom honom ordentligt - det märktes ju att han fått springa naken i hagen de senaste dagarna och då passat på att rulla sig grundligt.


Blank, fin och äppeldoftande (Absorbines Apple-schampoo!!) fick han träffa sin blivande nya familj + veterinären, och han charmade alla!!

Han ÄR ju den mest fantastiska hästen när man befinner sig på marken. Han är kelig, gosig, trycker in nosen i i famnen på en och bara står där och väntar på att man ska klia och mysa med honom...

Varför, varför, varför kan han inte ge samma känsla när man sitter på?? Då skulle han vara precis allt jag velat ha hos en häst.


Nå, skitsamman (säger jag lite snabbt för att inte börja snörvla högt) - den nya familjen verkar mer än förtjust i honom, till och med lillebrorsan som är i Fredriks ålder ungefär, står och klappar på Bullen varje gång han varit här. Jag hoppas att Bullen motsvarar deras förväntningar så att de blir nöjda med honom. Bullen ska bo i stall Ekeby inne i Rimbo och dit flyttar han nästa helg. De ska hinna spika ihop en box åt honom först. Men nu på torsdag skriver vi kontrakt och så får jag handpenningen.


På onsdag ska jag till Åkersberga och titta på en 4-årig D-ponny efter Veronas Bo-Gi.

-Spännande!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<<
April 2008 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards