Addi

Direktlänk till inlägg 8 februari 2009

Does yör dög bite?

Av Adriana - 8 februari 2009 17:29

Igår var jag på föreläsning om distansritt. Man hade bjudit hit Frankrikes Chef d´Equipe och med tanke på att Frankrike är Europas mest framgångsrika nation inom distansritt så är det ju extra intressant att höra vad man gör där, som man kanske inte gör här.


Kan väl kort konstatera att den största skillnaden är att de har tusentals tävlande distansekipage medan vi...eh... inte har det. Om man skulle misslyckas med det urval på hästar och ryttare som finns i Frankrike så skulle man ju skämmas. Det här fick mig snarare att tycka att svenskarna lyckats väldigt bra med tanke på förutsättningarna.

Nåväl, det fanns ju ändå en massa intressant att lyssna på och ta till sig så visst fanns russin att plocka ur kakan!


Kul dessutom, att han ställde upp och kom till Sverige. Fransmän brukar ju inte vara så förtjusta (eller särskilt bra) vad gäller att prata engelska. Han gjorde i allfall en god ansträning. Men det lät ju rätt kul. Om ni sett "Rosa Pantern" och hört inspector Clueseau så förstår ni hur det var.
Ibland flöt man iväg i tankarnas värld för att det blev lite för jobbigt att hänga med i accenten. Kom på mig själv med att undra varför han pratade så mycket om australiensarna. Ni vet: "You put zö Aussies in zö paddock". - Så kom jag på att det kanske var "horses" han menade.. :)


På kvällen åkte jag hem till mina föräldrar, för min pappa fyllde år. Och idag var det jag som fyllde! Grattis till honom och grattis till mig!

 
 
Josefin

Josefin

8 februari 2009 19:16

Grattis på födelsdan!

Ang fransmannen, så tänkte jag mer på åsnor, "Feed zö ass ei".
Passande nog var det ju Rosa Pantern på tv i går kväll. Jag var ju redan inne i tugget, och behövde inte kolla textremsan en enda gång.

http://williamox.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Addi

8 februari 2009 19:29

Hihihi!! Det var verkligen svårt att hålla fast vid den röda tråden, kände att jag hela tiden var en mening efter och om jag stannade upp för att tänka lite så missade jag en massa som sades under tiden.
- Måste förresten iväg och feed zö ass nu. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Adriana - 4 juli 2018 22:02

Helt utan några särskilda förväntningar så bokade vi en resa till Kroatien.Idén startade med att en bekants syster erbjuder seglingsresor i Kroatien. Bilderna därifrån såg verkligen fina ut, men jag är inte nån segelbåtsmänniska. Det kanske är jättet...

Av Adriana - 28 april 2018 14:48

På en middag häromveckan kom samtalet in på en bok som några hade hunnit läsa: Linus Jonkmans Introvert – den tysta revolutionen.   Nu har även jag hunnit läsa den (lyssna på, egentligen). En hel bok som ger mig och mina gelikar, upprättels...

Av Adriana - 12 januari 2018 20:24

Någon gång måste ju vara den första. Så nu blev det så: Kanarieöarna. Har faktiskt aldrig farit på en typisk svensk charterresa dit där nästan alla svenskar tycks ha tillbringat någon semester i sitt liv och deltagit grisfest eller letat hela vecka...

Av Adriana - 30 december 2017 16:15

   Då var det dags igen - ännu ett år har gått och det är åter dags att vänja sig vid att skriva en annan siffra sist på årtalet.       - Skumt år, 2017. Det har spretat än hit och än dit. De senaste åren oftast haft något tema som "håller ihop" ...

Av Adriana - 19 november 2017 18:53

Det var en gång några ingenjörer som arbetade på en firma som tillverkade mobiltelefoner. De var välutbildade och hade länge arbetat med telefontillverkning. De kunde det mesta, allt från att planera, prova, göra prototyper och sedan testa och förbät...

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards