Addi

Alla inlägg under april 2009

Av Adriana - 5 april 2009 16:48

Så fick vi en riktigt fin vårdag denna helg.
Lördagen var ju helt fantastisk!
Jag fortsatte med att mocka hage i parti och minut - den såg ju så genomäcklig ut efter vintern och jag gillar inte när man inte hittar en enda ren fläck att lägga ut höet på.

Det var bara att ta dit skottkärran och börja kratta och lasta på allt snusk. Men å andra sidan kunde ju detta göras i kortärmat i solsken! Helt okej!


Idag var Sanna och jag och tittade på en häst. Hon börjar bli lite sugen på häst igen efter att ha varit hästlös i snart ett år. Egentligen borde jag inte uppmuntra detta enorma tids- och framförallt: pengaslöseri som hästägande innebär, men jag är ju hästnörd själv så det är svårt att låta bli.

Vi lyckades givetvis pricka in den enda stunden på söndagen då det regnade för provridning...


Kan väl säga som så att jag tyckte väldigt mycket om hästen som verkar genomsnäll men frågan är om den är något för just Sanna. Och om man inte tänker rida distans så kanske det också är lite av ett talangslöseri.

Fan att hästar ska vara så dyra och kräva så mycket tid jag skulle verkligen själv behöva en anledning till att motionera för det är bara att inse att det blir inte av om jag inte blir tvingad ( = av hästen som måste ut och ridas).

Av Adriana - 3 april 2009 16:57

Tänk att det bara räcker med några riktiga vårdagar på raken så ploppar det fram blommor och fjärilarna börjar fladdra omkring.

Hur hinner dom fram??


Själv har jag mockat MASSOR av skit och gammalt ruttet hö ur vinterhagen. Gåtan med Coffees risiga mage löstes ju med en gång när jag såg vad hon stod och gnagde i sig i hagen. Gärna i kanten av någon dyig pöl med äckelvatten.

På måndag tar vi träckprov på alla hästar så får vi se hur det ligger till på maskfronten.

Tvättade hästsvans igår och det är väl ett vårtecken om något! ;)

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards