Addi

Alla inlägg den 25 april 2009

Av Adriana - 25 april 2009 19:52

...det är det enda man får höra här.


Inte från någon annan människa, men från grannens f-bannade hund.


Grannarna hade en finsk spets när vi flyttade hit. Den var inte särskilt trevlig vad jag minns, utan den sprang alltid lös och sket överallt och stod inne på vår tomt och morrade åt oss.


När grannarna väl började skaffa barn (och det gjorde de med råge: de har fyra stycken nu) så gjorde de sig av med spetsen.

Döm min förvåning när de går och skaffar sig en NY spets nu. Fyra ungar och en valp som de sätter ut på lina i trädgården där den står och skäller oavbrutet i TIMMAR!

Det är inte jag som överdriver. De har hunden där timtals i taget och den är nog mer på  lina än den är inne under dagen.


Idag tog jag mig i kragen och gick över för att prata med dom. Jag blir faktiskt knäpp av att ha de här oljudet omkring mig hela tiden. Jag jobbar i en ljudintensiv miljö om dagarna och vill ha lugnt när jag kommer hem. Skallet hörs ju in genom väggarna så det hjälper inte att man är inomhus med stängda dörrar.

 Det var inte så kul att gå dit och prata med dom, för jag vill ju inte bli osams, bara att de gör något åt sin hunds skällande vad det nu ska vara.


Jag vet inte hur det mottogs egentligen men nu har jag framfört att vi blir väldigt störda av detta och jag frågade också om de behövde hjälp med att gå ut med hunden. Fredrik kan ju kanske ta en promenad om dagen om de inte hinner, vilket de ju inte verkar göra. Då svarade de att hunden inte verkar bli lugnare av att få gå på promenad. De sa att de hoppades att den skulle lugna ner sig när den blir vuxen (den är 6 månader nu) men det är inte bra svar nog, tycker jag.


Hittade det här på nätet: http://www.antiskall.se/?gclid=CLjgneTGjJoCFQVaFQodIGc4FA

Nån som känner till det och vet om det funkar? Jag betalar gladeligen bara hunden håller käften nån gång.

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards