Addi

Alla inlägg den 16 april 2009

Av Adriana - 16 april 2009 16:46

Det här är en lustig syn på stranden. Krabb-bon! De gräver sina hålor i sandstranden och sanden som skvätter upp blir små pelare bredvid hålet. Kanske små krabbminareter?


Trots att vi låg och snarkade på stranden igår (i skuggan!) så blev vi ändå lite solbrända. Eller - inte brända, men man såg att man fått sol på sig på något sätt.
Idag - och det här är så inte likt mig - så var vi på stranden från klockan 9.30 till 15.30 Den mesta delen under parasollet och dessutom med solfaktor 30 utsmetad på huden, men så badade vi också en hel del. Vattnet håller ju 27 grader så det är helt fantastiskt! Det är ju dessutom så kul att hoppa och dyka i vågorna. Inga äckliga maneter eller annat snusk, men ibland hoppar det upp små fiskar ur vågorna.

Tror att badandet gjorde att vi nu tillbringar kvällen med lite rodnad såväl på kinderna som på andra lite väl grillade ställen. Inte så farligt dock, men jag ska nog smeta på solkräm lite oftare imorgon.


Temperaturen i luften är ca 33 grader men det känns inte så varmt så länge man håller sig vid stranden där det fläktar.


Sedan kommer ju det jag längtat efter mest: den ljumma härliga kvällen där man kan sitta i linne och tänka att det är ju varmare här än hemma, inomhus!


På lördag och söndag har vi några utflykter inbokade, men förutom en obligatorisk (för mig) stund av "nej vad gör jag här, jag längtar hem och HUR ska denna vecka nånsin ta slut" igår, så har jag nu redan hamnat i en sakta och skön lunk. Jag behöver inget speciellt att göra helt enkelt. Inte än.


Här är bild från kvällspromenaden vid stranden som vi tog alldeles nyss (vi var utanför hotellets strand vilket för min del betyder att jag måste ha kläder som skyler axlar och knän:


Vi hörs igen om några dagar!

Av Adriana - 16 april 2009 16:38


Öken är just vad Oman mest består av och det är också rätt sammanfattande ord för flygresan.

Inte för att den var skumpig eller läskig på så sätt, men det ÄR bara inte kul att flyga. Jag tyckte jag klarade mig bra och var inte så nervös när vi flög iväg från Arlanda, men sedan var det mellanlandning på Larnaca, Cypern och den kändes lite svajig och bumpig. Där skulle de byta besättning och tanka planet, sedan var det ytterligare 3,5 timma kvar till Oman.
Det var nattflyg, men någon nattsömn var det ju inte tal om.


Väl framme i Salalah blev jag glad när kaptenen sa att det inte var mer än ca 25 grader. Men när vi steg ut ur planet slog värmen emot en som en hammare i skallen. Hann tänka att det här blir ju ...kul...


En lång väntan på rejält långsamma visumutfärdare vid flygplatsen och sedan bar det av mot hotellet. Det, och stranden blev man inte besviken på:

Vy från stranden mot hotellet.


Stranden. Ser ungefär likadant ut åt andra hållet. Få människor, vit sand, vågor, kort sagt underbart..!


Vi slog oss ner på var sin solstol under en palmbladsparasoll och somnade till ljudet av vågor mot stranden och rasslande palmblad.



Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards