Addi

Alla inlägg den 27 oktober 2008

Av Adriana - 27 oktober 2008 19:28

http://galleri.stallcrescam.se/#3.2


Kolla bilderna från årets sista distansrittstävling, som gick i Halland i helgen. Mitt under regn och halv storm. Kan inte helhjärtat säga att jag velat vara där, men visst ser det ändå rätt häftigt ut??

Av Adriana - 27 oktober 2008 19:11

Jahapp, så var det dags att få mörka kvällar igen.

Innan vintertiden så var det iallafall tillräckligt ljust för att hinna ut i något sorts dagsljus än så länge. Visst skulle även den tiden försvinna, men inte så snabbt som det gjorde med tidsomställningen...


Nu har Fredrik höstlov och idag tillbringade han hela dagen (9 timmar!)¨på badhuset. Han var därmed inte riktigt i skick att rida hästen. Han sa visserligen att han kunde rida, men om jag ville så skulle han inte bli sur.


Så jag skyndade mig till stallet, rafsade av hästen som snabbast med borsten (missade leriga partier både här och där, såg jag efteråt), på med reflexerna och så ut innan sista dagsljuset hann försvinna.


Nu valde jag ändå att inte rida ut på vägarna. Rundbanan och utevolten var nyharvade och fina, så jag red fram på rundbanan och sedan en stund på volten.

Rundbanan är verkligen kanonbra! Bra underlag och dessutom så pass lite böj på den att det känns som att rida på raka spår - skönt! Brukar passa på att göra lite skänkelvikningar, tempoändringar och annat vid uppvärmning. Man skulle kunna rida hela dressyrpasset på rundbanan, men det är lite lutning här och var så om man vill göra något lite mer avancerat så är det bättre att ta sig in på volten istället. Den är ju 80 x 30 m så det behöver inte bli små krumelurer där heller.


Coffee är en så rolig ponny att rida så det är bara kul nästan hela tiden! Vi övade galoppombyten på serpentinbågarna. Funkar kanonfint åt ena hållet, lite jobbigare åt det andra - det känns inte alls som en omöjlighet att vi ska klara av rena byten så småningom - bara det!!


Hästarna har bytt hage från sommar- till vinterhagarna. Så nu står de i mindre rutor som kanske inte är så fantastiska vid första åsynen. Men de är däremot grävda och grusade så det ska mycket till innan hästarna står i knädjup lera som de stackars satarna fick göra förra vintern. Då kan jag faktiskt stå ut med att hagarna inte är så stora över vintern.

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards