Addi

Alla inlägg den 9 oktober 2008

Av Adriana - 9 oktober 2008 16:04

Våra katter började titta sig omkring när ljudet till det här klippet var på!

Av Adriana - 9 oktober 2008 16:02

Minst lika kul den!


Av Adriana - 9 oktober 2008 12:58


Idag var vi lite trötta, jag och en tjej som jobbar som resurs i trean.

Treorna håller på att göra dinosaurier i papier maché och ett av de små liven satt och formade en tubformad, rejäl grej under en längre stund.


Klassens lärare och resursen utbytte lite stressade blickar.


När den lille eleven sedan kämpade med att sätta fast denna tubformade skapelse nånstans undertill på dinosaurien blev de vuxna i klassrummet riktigt oroliga och bad honom att "förklara sin dinosaurie".

Eleven visade vad som var kroppen, halsen, huvudet, svansen och några av benen. Och den tubformade grejen?

Tja, det var ett extra ben, sa eleven. Annars ramlar ju dinosaurien!


Det här föranledde lite diskussioner i lärarrummet och jag kom ju på att jag aldrig nånsin sett en dinosauriep_tt nånsin!
Har ni det?

Vi filosoferade vidare och kom fram till att om de vore proportionerliga med dinosauriens kropphydda så borde de definitivt inte vara så osynliga att man aldrig fått se en sådan på bild. Var är de?? Censurerade?

Eller är de som hästarnas: infällbara? Det vore ju praktiskt. Så borde ju alla hankönade varelser ha det egentligen. Men vad bryr jag mig.


Så småningom, efter vi skrattat så vi kippar efter andan och mascaran runnit så kom vi ju på att dinosaurier är reptiler. Då är det ju bara att kolla vart vanliga ödlor har sina. Eller krokodiler. Och inte har man sett en kokodilp_tt heller! De kanske helt enkelt inte HAR nån. Stackare.

Men hur gör blir då? Ja inte är jag någon reptilexpert, så det får någon annan berätta för mig och tills dess hoppas jag att inte nån elev ställer den här frågan heller. Men de är väl kloka nog att inte göra det.


Tills vidare, barnförbjuden länk till hur det kanske är men som vi, fina flickor inte fått se: http://www.scifiworld.cz/images/dinosex04.jpg


Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards