Addi

Alla inlägg den 16 september 2008

Av Adriana - 16 september 2008 18:50

Jag är en svampklant, dvs jag brukar ALDRIG hitta några svampar när jag är ute i skogen hur jag än spanar och spejar.

Det tråkiga är att jag tycker att det är jättegott med svamp så jag skulle ju så gärna vilja hitta de där fantastiska ställena som folk pratar om, där de plockar korg efter korg med svamp som de sedan knappt orkar äta upp.


Idag när jag var i stallet så stod Björne (gårdskarln) och pratade med en av ponnymammorna och jag råkade höra att de höll på att överträffa varandra med svamphistorier. Det slutade med att Björne sa att han faktiskt plockat en hel Icakasse full med höstkantareller i skogen precis bakom ridhuset.


Där var jag bara tvungen att spärra upp ögonen och fråga var?

-Precis bredvid ridstigen, svarade han.


Jag menar, hur många gånger har jag inte ridit där och det enda jag ser är lite flugsvampar och annat svampaktigt som säkert inte går att äta.

På vägen hem kan jag inte låta bli att ta in på stigen bakom ridhuset och ut i terrängen. Jag knallar omkring och blåstirrar på mossan - och inte f-n ser jag nån svamp som ser ätbar ut!

Till slut, mitt i en lång tankeharang om "hur synd det är om mig och alla andra hittar svamp men inte jag och varför ska det vara så när jag ju så gärna vill ha svamp och folk som inte ens gillar svamp de hittar minsann en massa men inget åt mej nej" så stannar jag upp mitt i steget.

Är det inte en höstkantarell det där? Jag kan ju tråkigt nog bara just den sortens kantarell, vanlig orange kantarell samt trumpetsvamp - övriga ätbara svampar ser jag för sällan för att känna igen :( .


Visst var det det! Och jag stod dessutom mitt i svamphögen! Hade krossat några med ena foten och runt om fanns MASSOR!!!


Nu hade jag bara en liten fånig fryspåse i fickan, men jag ska hitta tillbaka och jag ska plocka dem alla!!  ...Moahahahahaaaaa..!!

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards