Addi

Alla inlägg den 19 februari 2011

Av Adriana - 19 februari 2011 15:55

Känner mig totalt fastkedjad vid TV-soffan... :(


Ska ta kort på den så fort jag orkar, så ska ni kan få se vår fina, hyfsat nya soffa (levererad strax före jul!) som passar så fint i vårt lilla TV-rum. Den gamla var fin den med, men det fanns inte rum för fler än högst tre sittande, det kändes som om det alltid var ont om plats. Den som kom sist till rummet fick sitta i den gnissliga läderfåtöjen. Förutom att den är kall, hal och ful så låter den så fort man rör sig. Nu står den i en hörna, mest för syns skull och OM det mot förmodan skulle vara fler på besök än vi får plats med i soffan...


Men, tillbaka till det jag ville berätta: Hur fin soffan än är så är jag SÅ trött på att ligga här.

Först var det åtskilliga veckor jag inte hade möjlighet till annat eftersom jag hade ett färskavbrutet ben som gjorde ont.

Så snart jag började kunna röra mer på mig, så går jag och blir sjuk!!

Ligger här och hostar lungorna ur mig och har redan sett allt som går att se på SVT-, TV3-, TV4- och TV5-play...

På TV går bara längdskidåkning och det är bara inte intressant hur mycket jag än försöker engagera mig.


Jag vill RÖRA PÅ MIG!!! Ska erkänna att jag faktiskt tog en alvedon tidigare idag och åkte med till stallet och mockade lite (vilket gjorde mig yr och gav mig hjälrtklappning) men jag fick åtminstone göra något annat än ligga på soffan.


Jag förstår helt enkelt hur lilla Skorpan hade det innan han kom till Nangijala...


(Oh god! Skulle leta efter bild på Skorpan på webben och upp kom en massa nutida bilder på Staffan Götestam...skräck!!!)


Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards