Addi

Direktlänk till inlägg 19 februari 2011

Buhu...

Av Adriana - 19 februari 2011 15:55

Känner mig totalt fastkedjad vid TV-soffan... :(


Ska ta kort på den så fort jag orkar, så ska ni kan få se vår fina, hyfsat nya soffa (levererad strax före jul!) som passar så fint i vårt lilla TV-rum. Den gamla var fin den med, men det fanns inte rum för fler än högst tre sittande, det kändes som om det alltid var ont om plats. Den som kom sist till rummet fick sitta i den gnissliga läderfåtöjen. Förutom att den är kall, hal och ful så låter den så fort man rör sig. Nu står den i en hörna, mest för syns skull och OM det mot förmodan skulle vara fler på besök än vi får plats med i soffan...


Men, tillbaka till det jag ville berätta: Hur fin soffan än är så är jag SÅ trött på att ligga här.

Först var det åtskilliga veckor jag inte hade möjlighet till annat eftersom jag hade ett färskavbrutet ben som gjorde ont.

Så snart jag började kunna röra mer på mig, så går jag och blir sjuk!!

Ligger här och hostar lungorna ur mig och har redan sett allt som går att se på SVT-, TV3-, TV4- och TV5-play...

På TV går bara längdskidåkning och det är bara inte intressant hur mycket jag än försöker engagera mig.


Jag vill RÖRA PÅ MIG!!! Ska erkänna att jag faktiskt tog en alvedon tidigare idag och åkte med till stallet och mockade lite (vilket gjorde mig yr och gav mig hjälrtklappning) men jag fick åtminstone göra något annat än ligga på soffan.


Jag förstår helt enkelt hur lilla Skorpan hade det innan han kom till Nangijala...


(Oh god! Skulle leta efter bild på Skorpan på webben och upp kom en massa nutida bilder på Staffan Götestam...skräck!!!)


 
 
Cecilia

Cecilia

20 februari 2011 22:25

Vi hostar här hemma vi med...

http://familjenhogberg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Adriana - 4 juli 2018 22:02

Helt utan några särskilda förväntningar så bokade vi en resa till Kroatien.Idén startade med att en bekants syster erbjuder seglingsresor i Kroatien. Bilderna därifrån såg verkligen fina ut, men jag är inte nån segelbåtsmänniska. Det kanske är jättet...

Av Adriana - 28 april 2018 14:48

På en middag häromveckan kom samtalet in på en bok som några hade hunnit läsa: Linus Jonkmans Introvert – den tysta revolutionen.   Nu har även jag hunnit läsa den (lyssna på, egentligen). En hel bok som ger mig och mina gelikar, upprättels...

Av Adriana - 12 januari 2018 20:24

Någon gång måste ju vara den första. Så nu blev det så: Kanarieöarna. Har faktiskt aldrig farit på en typisk svensk charterresa dit där nästan alla svenskar tycks ha tillbringat någon semester i sitt liv och deltagit grisfest eller letat hela vecka...

Av Adriana - 30 december 2017 16:15

   Då var det dags igen - ännu ett år har gått och det är åter dags att vänja sig vid att skriva en annan siffra sist på årtalet.       - Skumt år, 2017. Det har spretat än hit och än dit. De senaste åren oftast haft något tema som "håller ihop" ...

Av Adriana - 19 november 2017 18:53

Det var en gång några ingenjörer som arbetade på en firma som tillverkade mobiltelefoner. De var välutbildade och hade länge arbetat med telefontillverkning. De kunde det mesta, allt från att planera, prova, göra prototyper och sedan testa och förbät...

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards