Addi

Alla inlägg den 22 februari 2011

Av Adriana - 22 februari 2011 14:31

Ja, inte var det nån liten pytteförkylning jag råkade ut för.

Feber som kommer och går och en äcklig skrällhosta som gör att man blir rädd för att delar av lungorna ska följa med upp...   

Bestämde mig för att ändå försöka härda ut på jobbet denna vecka eftersom nästa vecka är sportlov och då kan jag ju, likt 85% av alla andra lärare i landet, ägna mig åt att vara sjuk i lugn och ro.


Så i med alvedon och iväg till jobbet. Igår funkade hyfsat. Trött framåt eftermiddagen och helt slut när jag kom hem. Inatt uppenbarade sig hostvärken, ni vet, när man får träningsvärk i solar plexus av allt hostande. Känns som när man gjort alldeles för många situps. Försöker trösta mig att det kanske ger samma effekt? (Addi två veckor senare: stans sexpack till magrutor!! Allt tack vare hostan!!)

Sov rätt dåligt på grund av detta så dagens insats på jobbet var inte så stark. Fick lämna över klassen till assistenten sista timmen, så nu är jag hemma på TV-soffan och hostar vidare.

Alltså, jag vet inte om jag ska fortsätta envisas med att gå till jobbet. Jag lär inte smitta ner andra, för bacillerna jag fått - de kommer från jobbet. De finns liksom redan där för den som är redo för dem.

Problemet med att stanna hemma - förutom karensdagen som efter mina sjukdagar med brutet ben, drabbar mig rätt hårt - är att jag vet vilket kaos det blir bland mina kollegor. Alla är mer eller mindre krassliga och slut. Vi får ingen vikarie. Jag får troligen ändå sitta och planera upp dagens arbete för ungarna trots att jag är sjuk. Nä, då kanske det är lika bra att komma dit och sitta där som ett lik och göra det man kan. Då får jag åtminstone betalt för arbetet.

Fattar faktiskt inte varför man ska ha karensdagar. Om man kan uppbåda ett sjukintyg från första dagen (no problems för mig!) så borde den inte gälla.


Igår blev jag oändligt tacksam över att Jenny erbjöd sig att tömköra Coffee. Fredriks jäkla revben är ju långt ifrån bra och det blir ett pusslande för att motionera ponnyn. Idag får han ta och gå ut och gå med henne i grimma, helt enkelt.


Imorgon blir jag av med gipset (om allt går väl)!!

Undrar i vilket skick benet är därunder...  


Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards