Addi

Alla inlägg den 30 juni 2009

Av Adriana - 30 juni 2009 12:22

Man hade kunnat tänkt sig att det inte finns något att göra under dessa varma, soliga och lediga dagar.

Men det finns det ju - som vanligt.


Lite till den milda grad att jag funderar på hur smart det är att ta på sig ideellt arbete som förföljer en ända in i ledigheten. Till viss del är det ju kul, men ibland, när man jagas av flera måsten så känns det inte helt roligt.


Igår hade jag möte med en person från islandshästföreningen som vill hyra Lovisedal för att köra en islandshästdistans i höst. Den blir bara 15 km men jag inser ju att det blir till att hjälpa till med banplaneringen och -markeringen. Vet dessutom att det finns träd som ligger över en av de viktiga stigarna och de måste ju bort innan vår distans i slutet av juli.


Igår var Fredrik och jag ute och red en längre sväng på Coffee för att kolla av läget inför Sydnärke. Fredrik var ute och red en timma (inte många knop - skickade med GPS:en och det visade sig att han ridit ca 6 km på denna timma - lite snabbare än så får han ju se till att rida sedan). Jag tog över efter den timmen och red ytterligare en timma då jag hann med en mil. Coffee flåsade som en gammal tant som sprungit uppför trappor ibland, men hon gick ändå ner i puls fort när vi kom hem.


Hon är lite fånig vid tillfällen. När jag galopperade på banvallen la hon in en halvtvärstopp (ni vet: först tvärnit med alla fyra och sedan, nästan i samma sekund, bestämmer hon sig för att det hon såg inte var farligt trots allt och fortsätter att galoppera). Som ryttare blir det whiplashvarning på manövrar som dessa. Jag tror att Fredrik bör hålla sig kvar om hon gör sådan på ritten. Det måste jag ju tro... Hmmm....


Idag har jag gjort klart nästan hela medlemsbladet för RRKK och så har jag suttit och mätt Rimborittslingor. Det ska nog bli bra.


Vi har ungdomssektionen som kommer hit för möte och poolbad imorgon och sedan har vi planeringsdag med styrelsen om två veckor.

Sedan kanske jag kan ha en stunds semester?

Nävisstja - då kommer ju Rimboritten....

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards