Addi

Alla inlägg den 12 juni 2009

Av Adriana - 12 juni 2009 20:33

Mötte en annan båt på utvägen från Stockholm...


Jag bokade in en kryssning till Åland på Birka Paradise för Sanna, Fredrik och mig. Gjorde det sådär lite i sista minuten då jag vet att Fredrik alltid velat åka på kryssning sedan Sanna och jag åkte med i brorsans båt - och han har inte riktigt koll på att det är några mils kvalitetsskillnad på Birkas Ålandskryssningsbåtar och den som jag och Sanna åkte. Men det spelar ju ingen roll! :)


Vädret var jättefint när vi åkte iväg igår så det var varmt och härligt på däck. Vi stod däruppe i solen medan vi åkte förbi Grönan och Lidingö.


Fredrik passade på att göra nästan allt man kunde få göra på båten. Det är ju inte en ren röjarskivebåt och vi åkte ju inte en fredag så det var väldigt blandat med folk i alla åldrar, rätt många ungar.

Fredrik var och spelade Wii-spel: Det var bara han och lekledaren där men de spelade i nån timme och han hade kul.


Middagsbuffén hade vi alla sett fram emot och den var fin. Käkade i drygt två timmar så magen stod åt alla fyra håll...


På kvällen/natten dansade vi av en del av buffékalorierna på discot. Tog ett tag innan Fredrik kom igång, men med en enveten syster och mamma så slapp han inte ifrån att inta dansgolvet och höll sedan igång ett bra tag. Vi gick nog och la oss vid 1-tiden.


Frukosten var sådär. Vi vaknade lite sent, som alla andra, så det var lite trångt och kändes lite skolmatsutfodring sådär...


Sen badade Fredrik i ett par timmar varav hälften av tiden i bubbelpoolen.

Det var inte så mycket folk i poolavdelningen - skönt. Sanna och jag satt i vilstolarna och läste under tiden. Så tittade man lite på folk i baddräkt och kom att tänka på ...marchmallows av nån anledning...?


Efter en OK lunch - orkade inte äta lika mycket denna gång - så var det inte länge kvar tills vi kom i hamn i Stockholm igen.


Fredrik hade jättekul hela tiden och Sanna och jag konstaterade att vi faktiskt inte haft tråkigt heller. De gånger vi tog det lugnt var när vi faktiskt inte hade lust att göra något och då slappade vi i hytten ett tag.


Jag har åkt Paradise en gång tidigare med Mia (för ett par år sedan kanske?) och då var den ganska ny. Kan bara konstatera att den blivit något bedagad sedan dess. Inte alls lika glänsande och fin längre. Synd. Men jämfört med partybåtarna så är den förstås mycket renare och finare.

Det var en trevlig avbräck på vardagen och jag tror att Sanna och Fredrik fick en najs början på sitt sommarlov.



Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards