Addi

Alla inlägg den 3 juni 2009

Av Adriana - 3 juni 2009 16:18


Märkliga saker kan hända...

Plötsligt tyckte Roland att jag skulle ha en iPhone. Jag har visserligen intensivt avskytt min senaste telefon för den är både ful och korkat designad och nu skulle ju äntligen abonnemanget upphöra. Men inte har jag suttit och tänkt i iPhone-banor, inte.

Kändes konstigt att Roland tyckte att just JAG behövde en så avancerad telefon-leksak, men så var det. Insåg ganska snart att det egentligen var HAN som ville ha den, men dessvärre har väldigt långt kvar på sitt eget abonnemang.


Så sagt och gjort så fixade han denna märkliga telefon-tingest till mig och nu är den i full gång.

Ska väl erkänna att jag till en början inte var till närmelsevis så intresserad av alla finesser och kuligheter som finns i apparaten som Roland var och fortfarande är, men undan för undan har även jag blivit fångad.


Jag kan numera kolla vädret över hela världen timme för timme och med grafer för nederbörd och förväntade soltimmar under dagen.

Jag kan ta kort med den förstås

B li varnad när jag närmar mig fartkameror

Jag kan spela löjligt många spel

Lyssna på tramsigt många låtar

Titta på film i högupplösning (har redan en film nedladdad!)

Jag kan surfa på webben (även You Tube)

SMS:a i chat-mode

Har en uppdaterad kart-GPS

etc

etc

etc

...och visst ja: jag kan faktiskt ringa från den här apparaten också!


Så märkliga saker kan hända: Jag börjar tycka den är lite kul faktiskt.


Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards