Addi

Alla inlägg den 25 juni 2009

Av Adriana - 25 juni 2009 20:12

Kollade på "Halvåtta hemma hos mig" på TV som är en matlagningstävling. Fyra personer turas om att laga en 3-rättersmiddag och sedan bjuder de hem de andra tävlande att äta. Därefter ska deltagarna betygssätta hela middagen.

En av deltagarna berättade att hon var "privilegad" som fick speciell veg-kost (hon var ju faktiskt vegetarian) och sedan tråkade speakern henne flera gånger för att hon var så ...privilegad.


Jag skulle skämmas ihjäl efter att få höra min tråkiga felsägning upprepas en massa gånger på TV...  Privilegad..?? - Doh!  :)

Av Adriana - 25 juni 2009 20:02

Idag vaknade jag klockan tio.

Precis därefter ringde Fredrik från ridlägret och undrade när jag skulle komma för han hade redan ridit nu... Jag skulle dessutom upp och göra min tilldelade uppgift, nämligen laga till lägrets sista lunch - och det skulle påbörjas ca 10.30 så det var bara att rivstarta förmiddagen och snabbt ta sig upp till Lovisedal.


Det blev restbuffé + nylagade tortellinis, sedan var det storstädning av såväl klubbstuga som rasthagar. Fredrik red iväg med några för att bada med hästen för sista gången och då passade vi på att riva hagen.


När de kom tillbaka var det utlottning av priser. De hade ju en liten hopptävling nu sista dagen. De som kom 1-3:a fick välja från prisbordet, resten lottades ut bland alla andra. Fredrik nappade åt sig lädervårdsservetter (smart att ha på tävlingarna) samt en fin hästborste från Borstiq.


Vi transporterade hem Coffee och Lodi som samåkte i vår transport (otroligt lättlastade och trevliga!) och de fick äntligen springa ut i sin vanliga, gräsrika hage. Det var nog efterlängtat efter Lovisedals magergräs.


Nu är vi jättetrötta allihopa. Jag ska väl egentligen inte klaga så mycket som fått sova i lugn och ro jämfört med Fredrik, men det har ändå varit mycket utevistelse för mig också (jag är rätt grisrosa på en del vidbrända ställen på kroppen) så imorgon ska vi sova ordentligt utan tider att passa!


Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards