Addi

Direktlänk till inlägg 30 januari 2009

Tre om dan part 8.

Av Adriana - 30 januari 2009 19:25

Ratata - Ratata. -82. Här kommer resten av Ratataskivorna. Det här var den första. Innan dess hade jag köpt singeln med "Doktor Kärlek". Den lyckades jag spela på fel varv i nån vecka och trodde den skulle vara så. Grejen är att låten går lite i falsett redan i ursprungsvarianten, men inte riktigt så här högt och inte riktigt SÅ fort... (Fjortis, jag vet :o) !!)


Ratata - Jackie. -82. (Det var ena snabba jäklar att spela in nya skivor...) Det är väl den här som de slog igenom med, även om den kom efter den som bara hette "Ratata". Även denna gick varm hos mig. På rätt varvantal.
Jag kan fortfarande sjunga med i hela "Jackie".


Scorpions - Blackout. -82. Tyckte att Scorpions var jättebra. Var och såg på dom på Monsters of Rock (kan det ha varit -83 kanske?) och sedan på en konsert med bara dom -89. Men inte gillade jag hårdrock för de snygga killarnas skull. Fan vilka fula grabbar det var. Har aldrig uppskattat långt hår och sedan måste ni ju veta att 80-talet var spandexens decennium. Långhåriga, finniga killar med spandexbrallor. Brrrrrrr........ Men musiken var bra!

 
 
Cecilia

Cecilia

31 januari 2009 18:33

Med VEM var du på den sista Scorpionskonserten?? Inte med mig i alla fall :(

http://cilla-cecilia.blogspot.com

 
Ingen bild

Addi

31 januari 2009 19:54

Vet du, min sköna ungdom ligger i ett dimmigt töcken... Kan ha varit med Sandra kanske? Vet att Sanna var född och att Roland var med henne hos Göran och Micke den kvällen och hade lite problem att få i henne mjölkersättningen. Jösses vilka besvär man gjorde sig - idag skulle jag inte ens komma på idén att gå på koncert om jag ammade. Skulle inte komma på idén att skaffa barn igen heller :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Adriana - 4 juli 2018 22:02

Helt utan några särskilda förväntningar så bokade vi en resa till Kroatien.Idén startade med att en bekants syster erbjuder seglingsresor i Kroatien. Bilderna därifrån såg verkligen fina ut, men jag är inte nån segelbåtsmänniska. Det kanske är jättet...

Av Adriana - 28 april 2018 14:48

På en middag häromveckan kom samtalet in på en bok som några hade hunnit läsa: Linus Jonkmans Introvert – den tysta revolutionen.   Nu har även jag hunnit läsa den (lyssna på, egentligen). En hel bok som ger mig och mina gelikar, upprättels...

Av Adriana - 12 januari 2018 20:24

Någon gång måste ju vara den första. Så nu blev det så: Kanarieöarna. Har faktiskt aldrig farit på en typisk svensk charterresa dit där nästan alla svenskar tycks ha tillbringat någon semester i sitt liv och deltagit grisfest eller letat hela vecka...

Av Adriana - 30 december 2017 16:15

   Då var det dags igen - ännu ett år har gått och det är åter dags att vänja sig vid att skriva en annan siffra sist på årtalet.       - Skumt år, 2017. Det har spretat än hit och än dit. De senaste åren oftast haft något tema som "håller ihop" ...

Av Adriana - 19 november 2017 18:53

Det var en gång några ingenjörer som arbetade på en firma som tillverkade mobiltelefoner. De var välutbildade och hade länge arbetat med telefontillverkning. De kunde det mesta, allt från att planera, prova, göra prototyper och sedan testa och förbät...

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards