Addi

Alla inlägg den 25 januari 2009

Av Adriana - 25 januari 2009 15:33

Var iväg på en sväng till IKEA idag.

Vår skobyrå, eller vad det nu heter, har gått sönder så det råder ett fullständigt skokaos i hallen.
Det är ju inte så att folk kan bestämma sig för vilka skor de tänkt använda ett tag framöver och ta undan resten - nej. Utan alla par ligger framme utom möjligen öppna sandaler. Fast nog skulle jag hitta sådana om jag verkligen letade bland skorna i hallen ska ni se...


SÅ  - lösningen är en eller två nya skobyråer där man kan trycka in en del av skorna så att de är lätta att komma åt men ändå inte ligger i en myllrande hög framför dörren.


Vi hittade faktiskt just en sådan byrå. Roland håller på att bygga ihop den nu så vi får väl se om den passar så bra som jag tänkt mig. Kan å andra sidan inte se värre ut än det gör just nu.


Innan vi åkte hann vi titta på en jättebra film. Just en sådan som jag bara älskar och som ger lite extra att fundera på. Jag rekommenderar den verkligen: Lars and the real girl.

Se den.

Av Adriana - 25 januari 2009 15:16

Då fortsätter vi...


The Clash - London Calling -79.
Definitivt snodd (adopterad?) från min brorsas skivsamling. En av de första "riktiga" skivor jag började lyssna på - ni vet - efter den tid man bara lyssnade på radiopop som liten. Tycker fortfarande att skivan är skitbra.
Ni får ett bonusspår här!


The Clash - Sandinista -80. Den köpte jag faktiskt själv! ;)

Inte alls lika bra som London Calling, men en del spår blev nog rätt sönderspelade ändå.


The Clash - Combat Rock -82. Den här är jag ganska säker på att jag fick av en av min brorsas kompisar. Tycker personligen att The Clash gick och blev lite mainstream här. "Rock the Casbah" spelades ju till och med på disco...

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards