Addi

Alla inlägg den 26 januari 2009

Av Adriana - 26 januari 2009 19:33

...och då menar jag inte iskuber till drinkarna... Dom är ju bra, det vet vi.


Jag tänker snarare på isen utomhus, den där blanka, hala som gör att bilarna glider i diket och har sig. Vi har varit nära diket många gånger de senaste dagarna, vill jag lova.


Som underlag vid ridning så är faktiskt blankisen bra. Hellre den än knögglig, stelfrusen lera i allafall. Så idag var jag ute på en sväng med Coffee och vi höll oss på grusvägen som var täckt av en jämn och fin isskorpa. Perfekt att trava på med fyrbroddar vi varje sko.


När jag kom hem så blev jag som vanligt helt slut och somnade framför brasan. Förstår inte riktigt hur usel kondis jag har - att skritta och trava i 45 minuter borde liksom inte göra att man somnar i soffan när man kommer hem. Men, men...



Av Adriana - 26 januari 2009 19:20

Red Hot + Blue - 90. Samlingsskiva där viss del av vinsten gick till AIDS-forskningen. Består av covers på Cole Porterlåtar. Rätt udda. Lyssnde väl till vissa låtar, men blev väl långt ifrån särskilt sönderspelad.


Cock Robin - After here through Midland. -87. Innehåller deras största (och enda?) hit: Just around the corner. Låterna som killen sjunger är bra, men sedan är det någon kvinnlig vokalist som gör sitt bästa för att förstöra en hel del av låtarna. Hu! Very eighties.


Bruce Springsteen -  Born in the USA - 84. Det är faktiskt väldigt otypiskt att jag äger en Bruce Springsteenplatta. Jag tycker till och med om den! Lyssnade mycket på den när det begav sig. Utöver denna så tycker jag väl om en och annan enstaka Springsteenlåt (som The River, t ex) men har aldrig blivit något större fan för övrigt. Ibland låter han ju så skitnödig...

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards