Addi

Alla inlägg den 5 januari 2009

Av Adriana - 5 januari 2009 15:27

Sanna mediterar framför spännande japansk väggdekoration...

 (Nä, snarare sitter hon och mumlar "kan vi gå nu" medan jag försöker få skärpa i bilden).


Idag kom Sanna och jag hem från en SPA-övernattning som Sanna fått i julklapp!

Det blev Yasuargi på Hasseludden eftersom hon gillar sushi och inte är rädd för lite annorlunda mat.

Vi valde ett perfekt tillfälle då det alltid är häftigast att bada i de varma bassängerna utomhus när det är riktigt, riktigt kallt i luften - och det var det ju definitivt denna natt! Det rykte rejält om vattnet och det var snudd på plågsamt att gå ut i iskylan till bassängerna. Brrrrr!!! Men sedan var det ju bara ljuvligt.


Maten var som vanligt, jättegod. Sängen kommer inte in på min topp-10-bekvämaste-hotellsäng, men själva rummet var häftigt. Till våra rumsgrannar tillägnar jag en lång Tibetansk Svordomsramsa med ihållande slag på Tibetansk Gong-Gong, för de väckte mig med högljutt snackande precis när jag hade lyckats somna.


Vi passade på att göra en speciellt "Yasuaragigt" avktivitet när vi ändå var där och var därför med på en sk Klangresa - det var gratis.

Det gick ut på att man fick ligga på madrasser på golvet och lyssna på en människa och plingade och plongade på Tibetanska Klangskålar (-Jäpp!) medan hon med oändligt långsam röst läste upp nån berättelse som skulle få en till att lösa upp sina spänningar och slappna av.

Jag fick sitta och tänka ut väldigt trista saker för att inte brista ut i hysteriskt fnitter under den första minuten innan jag vande mig vid hennes långsamma prat.


Så, med detta avslutar jag med ett klangresecitat: ....Må....solen....lysa...på...era...fotsteg....id
ag....och...för.......alltid......

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards