Addi

Alla inlägg den 18 mars 2011

Av Adriana - 18 mars 2011 21:01

Sitter och halvslumrar framför TV:n som brukligt på fredagskvällen.

Det som håller mig vaken är musiken från Fredriks rum som hörs speciellt tydligt genom golvet ner till TV-rummet - fast det får jag väl bara se som positivt för annars skulle jag väl somnat helt och hållet.

Med Fredrik har jag fått uppleva hur det är att tonåring lite mer på riktigt. Hög musik, viss ovilja till pluggande, lite väl sena kvällar med kompisar - och nu på senare tid - med tjejsällskap.

Gemensamt med Sanna (hennes enda tonårsmanér?) har Fredrik sitt extremt ohygieniska rum. Dammponnysar snarare än dammråttor...

Men han är en trevlig tonåring ändå. Har nästan aldrig hört honom kalla mig något fult (så jag hört) när vi varit oense och det är mer än vad många andra i hans ålder förmår vid umgänge med föräldrar.


Imorgon ska han iväg till Värmdö för att genomgå andra omgången av ridsportförbundets ungdomsledarkurs. Han och tjugo tjejer - han klagar inte.


Själv ska jag följa med Sanna till första omgången av div III hästdressyr. Som tur är, verkar det inte snöa så mycket ikväll som först befarats. Ska bli spännande!

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards