Addi

Alla inlägg den 1 mars 2011

Av Adriana - 1 mars 2011 19:46

  
Shackletons skepp, Endurance, fast i drivisen utanför Antarktis.


Något vi brukar göra varje sportlov, är att ta oss förbi Cosmonova och titta på en film.

I år föll valet på Shackletons äventyr på Antarktis. Jag har läst boken om hans expedition tidigare och vet att den var väldigt spännande.


Jag är en smula besatt av sk äventyrare. Om de klättrar i livsfarliga berg eller kommer på knäppigheter som att korsa Antarktis till fots är inte så viktigt, grejen är att försöka sätta sig in i vad som lockar någon att göra livsfarliga expeditioner som dessa. Jag skulle aldrig drömma om att få för mig att klättra i berg eller så, men att lyssna eller läsa om de som gjort det är superintressant!


Det kanske låter lite rubbat att sätta sig och titta på en film om is och kyla efter en vinter som denna, men faktum är att våra minus 25 grader ter sig som ganska milt jämfört med vad dessa expeditionsmedlemmar fick genomlida.

Jag rekommenderar filmen! (Och boken!)


Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards