Addi

Alla inlägg den 1 juli 2009

Av Adriana - 1 juli 2009 19:08

Jämfört med temperaturerna den senaste veckan så kändes morgonens dryga 20 grader och mulet som ren svalka.

Det kom till och med några enstaka regnstänk!


Vi har passat på att skrapa och måla den lilla farstun vid köksingången. Av nån märklig anledning vill inte färgen riktigt stanna kvar på plankorna. Det var inte mer än några år sedan vi målade om den men kort därefter började färgen flagna igen. Det ser visserligen lite tjusigt sommarstugepatinerat ut - Sanna har använt sig av detta när hon plåtat sina bakverk till sin blogg Sanna Bakar, men riktigt nöjd med att ha en flagnade farstu har jag inte varit även om det ser bra ut när man plåtar bullar...

Så vi har skrapat (jag med!) och så började Sanna måla och Roland avslutar. Plankorna längst fram ska bytas ut helt, om ni undrar, så de målade vi inte.


Annars så har vi haft Ungdomssektionsmöte för RRKK här hemma. Det var sju ungdomar som slog sig ner i uterummet och hade möte, åt kladdkaka, jordgubbar och vaniljglass och badade.

Jag och en del väntande föräldrar passade också på att fika. Mycket trevligt.


Nu när jag satt och slösurfade framåt kvällen såg jag en omröstning om Bästa sommarlåten på Metro.

För min del måste det ju bara bli "Ta mig till havet".

Minns den från en av mina första firmafester för nästan 20 år sedan (på båten "Dixie Queen" - kommer ni ihåg den skutan?) - när jag jobbade på Kontorsjouren, ett av mina roligaste jobb. Då de hade hyrt in både Peter Lundblad och Lasse Tennander, skum blandning, att spela. Jag hade jätteroligt och kände mig lite viktig som äntligen fått gå på en firmafest! Och sedan dess är Ta mig till havet Karaokefavvis! Dessutom en av de få låtar jag kan spela på gitarr. Sparar den till trubaduraftonen som jag utlovade förut!

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards