Addi

Alla inlägg den 11 maj 2009

Av Adriana - 11 maj 2009 15:04


Det kallas alliteration, eller hur? När rimmet består i att orden börjar på samma bokstav - om jag minns rätt. Skitsamman. Blev en fin rubrik i allafall!


Fredrik har börjat komma med önskemål och moppe.

Han är i och för sig inte 15 ännu men det tycks inte hindra någon av hans kompisar att köra moppar av alla de slag.
Nu tänker jag inte inhandla nån moppe till Fredrik förrän allra tidigast då han fyller 15, tycker att hans häst är lyx nog och det blir inte många kulor över när alla omkostnader är betalda.


Däremot "hittade" Fredrik och Christer Sannas första moppe som stått inne i lekstuga i väntan på...ja, säg det. Den funkade inte värst bra när Sanna hade den heller och sist lånade hennes kusin, Camilla, den och körde omkull med några gånger.

Den har inget avgasrör för det skulle rensas och är nu borta.


Otroligt nog fick de igång moppeskrället (backe krävs) och så kunde Fredrik köra några gånger fram och tillbaka med den till sin stora glädje. Innan dess fick han några ord från coachen (se bild)... Hade inga problem att lokalisera vart Fredrik och moppen var med tanke på brist på avgasrör.


Appropå låta mycket, så fick jag tvärt nog av grannens hund - och grannen - igår.
Det har ju varit lite lugnt ett tag, men nu i helgen har hunden varit ute i timtals igen och bara skällt och skällt. Igår gick först Roland över och bad grannen få tyst på hunden. Inget hände.
Jag gick över och pratade med grannens fru, men hon svor sig bara fri och menade på att det var hennes mans hund och att vi skulle prata med honom. Då förvarnade jag om att jag går vidare med ärendet eftersom jag inte tycker att de försöker göra något åt hundens läten.


Så idag ringde jag Länsveterinären och påtalade att hunden står uppbunden i lina timtals åt gången. De ska besöka grannen om detta.

Sedan ringde jag Miljönämnden som har hand om bullerproblem och fick där prata med en mycket trevlig och förstående man som tyckte att vi definitivt inte skulle acceptera detta oljud. Han kommer också att besöka grannen och försöka komma fram till acceptabla lösningar på problemet. I värsta fall får grannen göra sig av med hunden, sa han. Nu tror jag att det tar lång tid innan något så drastiskt händer. Och egentligen tycker jag inte att grannen ska behöva göra sig av med sin hund, men däremot genast begränsa antalet timmar som den står och skäller.


Vi får väl se vad som händer.

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards