Addi

Alla inlägg den 18 maj 2009

Av Adriana - 18 maj 2009 19:14


Roland har gått en dykarkurs. Det är väl sådant som man gör när man fyllt 40 och livet håller på att ta slut, eller hur? Sedan väntar bara gubbmotorcykeln och skinnpaj med fransar på armarna när han fyller femtio..?


- Nä, jag bara skojar!   ;)

Jag tycker det är kul att han kommit på något nytt och spännande att ägna sig åt. Under alla år som våra pengar gått åt till (mina) hästar så har Roland på sin höjd kostat på sig en och annan joggingdojja. Det var nog dags att han spenderar lite på sig själv, faktiskt!


Under helgen avslutades kursen, så efter att ha dykt i inomhusbassänger under några veckors tid så var det dags för att ta sig ut på "riktigt" vatten: först ute vid Kapellskär på lördagen och sedan vid ett kalkbrott nånstans söder om stan på söndagen.

Enligt Roland är det riktigt häftigt att dyka - för min del får det nog vara. Att snorkla vid korallrev skulle jag kunna tänka mig, men att kränga på mig groddräkt och bli hoppressad flera tiotals meter under vattenytan...njae.

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards