Addi

Alla inlägg den 12 juli 2008

Av Adriana - 12 juli 2008 20:23

Roland har ju nyss påbörjat sin semester och givetvis måste man passa på innan han hunnit varva ner FÖR mycket...

Så idag roade vi oss med att förborra och skruva ihop hundraörton skyltar till den kommande distanstävlingen. Många blev det.


Imorgon fortsätter jag att roa mig besinningslöst med att mocka en massa jättegrisiga boxar på Lovisedal inför förut nämnda tävling. Skoj, skoj.


Innan dess måste jag ringa två glada samtal till A. ägaren till en D-ponny som vi faktiskt övervägde att köpa men senare faktiskt insåg var alldeles för dyr i förhållande till vad den (inte) gjort. B. till ägaren till en enormt fin dressyrponny (den i Knutby) som vi bestämt att inte köpa eftersom jag tror att Fredrik kommer att växa ur den för fort.


Avslutar med att käckt konstatera att det bara inte finns några bra ponnysar för vettiga priser. Nu har jag kollat sedan februari och hittat ett handfull (räknar inte med de som är uppstallade i Ystad).


Däremot roade jag mig faktiskt på riktigt igår. Och denna orgie i glädje stod faktiskt Bullen för! Han som myntat det gamla djungelordpråket "När Bullen galopperar står snigeln stilla" hade en bra dag och tog av sig sitt flugtäcke och galopperade som en vanlig häst på vägarna.

Han travade på som ett jehu och föll sedan in i en frisk galopp som fick mig att tjoa till av glädje. Frerik och Shag hängde på bakom och det var riktigt, riktigt kul. MER SÅNT!


Idag var jag lite rädd att han skulle ha ont i kroppen efter att ha förtagit sig så, så Sanna skrittade ner till vattnet barbacka så fick han bada igen.

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards