Addi

Alla inlägg den 1 juli 2008

Av Adriana - 1 juli 2008 21:43

Först händer inget, sen händer inget, sen händer ALLTING!


Lite så har det varit med denna dag. Från flera dagars totalt stiltje så blev det väldans mycket gjort.


Det började med att ingen bil var hemma och att jag visste att det skulle bli rätt tajt om tid på eftermiddagen, så skulle det bli något gjort med Bullen så fick jag vackert ta cykeln till sommarhagen och rida.

Jag har inte cyklat på år och dag, men Sanna har gått och köpt en ny cykel med förevändning att det är bra med motion och billigare än att betala bensin (det var typ därför hon tog bilen idag och lämnade mig med cykeln..?)


Nåväl, iväg till sommarhagen! Det är ungefär 5 kilometer och upp- och nedförsbackarna är ganska jämnt fördelade på dit- och hemvägen.

Det jobbiga med mig och cyklar är att jag känner ett tvångsmässigt behov av att trampa så att det går lite fortare hela tiden. Jag förstår rent logiskt att det ger mjölksyra och blodsmak i munnen och att en otränad trasa som jag inte borde ta i hela tiden. Likt förbannat gör jag det!


Så när jag var framme vid hagen så satt kepsen som klistrad på huvudet och svetten lackade...


Flåsande hämtar jag Bullen och även om han brukar bli rädd för allt som är avvikande så ser han närmast nyfiket på mig, när jag röd och svettig kommer flåsandes emot honom. Jag tror att han stod kvar bara för att han blev så perplex inför min udda uppenbarelse.


När jag äntligen sadlat klart honom så hade jag äntligen slutat flåsa och så tog vi en ganska normal Bull-tur, det vill säga en ridtur som inte direkt gick i 180, fram och tillbaka på rakbanan. Sedan passade jag på att skritta ner till sjön. Bullen är befriande orädd för vatten så där vågade jag mig på att ta en bild trots att jag har lite fobier kring att hålla i en mobiltelefon vid vatten. Speciellt med en ryckande häst i tyglarna....

Sen var det då bara cykelturen hem igen...


Väl hemma så var det dags för en välbehövlig dusch och sedan hade Sanna kommit hem och vi tog en tur till Norrtälje. Jag skulle på synundersökning för att få ut nya linser. Har inte kollat synen sedan 2002 så det var väl hög tid. 890 kr och ett månadslager av endagarslinser senare så promenerade vi omkring lite i stan och tittade på vad för konst i ån som kommit till denna sommar. Det brukar verkligen vara konstiga grejer i ån, men det här var ganska roligt:


Kul konst i ån


 Vi hade beställt bord på "Ett Glas", så där smaskade jag i mig en Tapasplanka och Sanna åt Vild Tromslölax (godare än tam?) - vi satt i uteserveringen och det var verkligen mycket trevligt.


Så till sist så var vi och tittade på "Sex and the city" på bio. En helkväll helt enkelt!

Filmen var bra, såg att den hade fått lite sådär-kritik, men har man sett serien så vet man vad man får och då blir man inte besviken. Vet inte riktigt om jag hade velat se någon djupare inblick i huvudpersonernas själsliv, den här filmen var helt OK som den var tycker jag.


!




























Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards