Addi

Alla inlägg den 11 december 2008

Av Adriana - 11 december 2008 18:39

Hela veckan före "Skol-lucia" så har vi jagat stjärngossekostym till Fredrik. Musikklasserna står ju för Luciatåget och här får det inte tomtas. Killarna ska vara stjärngossar, punkt slut.

Förra året var visserligen Fredrik med på ett Luciatåg till häst och hade en sådan kostym på sig, därför var jag ganska lugn för jag tänkte att den borde ju fortfarande passa. - Tills jag kom på att en katt råkat pinka på den så jag hade ju slängt den!


Ända sedan tisdags så har vi letat efter pojk-varianten på linne och de fanns ta mig sjutton inte nånstans att köpa! Roland var i hela Täby Centrum, Sanna kollade i Uppsala (inte hela då...) men icke!


Började bli lite nervös då de äntligen fick in en ny sändning på HM idag och plagget kunde därmed inhandlas - morgondagen är räddad!

Ser fram emot att se detta Luciatåg för det borde ju rimligtvis vara lite maffigare än man är van vid.


Ikväll provade Fredrik att rida för en ny dressyrinstruktör då han var en smula missnöjd med en av de förra. Den här kostar dessutom hälften så mycket vilket gjorde Roland vänligt inställd.
Sedan berättade de andra som rider för henne att hon i princip alltid kommer i tid. Otroligt ovanligt måste jag säga, som är van vid 10-30 minuters förseningar vid dressyrträningar. Fredrik HATAR sådant så därför blev även han vänligt inställd.


Ännu trevligare blev det när det visade sig att hon var mer än prisvärd: trevlig, duktig, hade varierade övningar och kändes "rätt" helt enkelt. Hon avslutade lektionen med att ge Fredrik beröm och säga att det inte är ofta hon ser så mjuk och fin ridning. Den kommentaren har faktiskt flera andra också fällt, så då måste det handla om mer än bara översockrat beröm. Fredrik blev glad och det blev jag också. Kul!

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards