Addi

Alla inlägg den 3 december 2008

Av Adriana - 3 december 2008 21:34

Äntligen fick jag tag på en bok som känns lite intressant att läsa!
Jag brukar inte vara den som ger mig i första taget när jag fått en bok i handen. Många gånger har jag blivit belönad då en del böcker tycks ta lite tid på sig att snurra igång. Men på senare tid har jag varit lite för rastlös & överhopad med jobb för att ha tålamod med böcker som är sega i starten.


Boken i fråga är inte något mästerverk, men handlingen är klart intressant. Jag står inte likgiltig inför det som berättas utan jag blir irriterad och smått förbannad och rätt beklämd mellan varven. Vill ändå veta hur den slutar!

Det jag läser är Helena Zweigbergks (jag fick med alla bokstäver i efternamnet, va?) "Ur vulkanens mun".


Film har jag tittat på, hemma på DVD. Det blev Steven Spielbergs "The Mist". Tror jag somnade ett tag mitt i - såg den i söndags när jag var så trött efter Globen - men för att vara rysare/skräckis så var den ändå rätt bra. (Vart får människan alla dessa hemskheter ifrån? Minns att jag inte ens vågade gå på toa på natten när jag läste "Det", en av hans värsta och ruskigaste böcker enligt min åsikt). Slutet var inte Hollywood.


Skvaller har jag fått mig till livs! Var på styrelsemöte varav en av medlemmarna härrörande från Gottröratrakten (inte Mia) läckte en del information om  Gottrörabondens  i "Bonde söker fru" liv och leverne samt om utfallet av TV-flirtandet. Men ni får vänta och se! Om ni nu ens är intresserade...

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards