Addi

Alla inlägg den 6 november 2008

Av Adriana - 6 november 2008 20:25

Drowsey Maggie är en irländsk reel som börjar sakta och ska gå fortare och fortare allt eftersom...

Av Adriana - 6 november 2008 09:59

Igår kväll hade Fredrik ensembleredovisning med sin klass.

De spelar ju tillsammans en gång i veckan - förutom all annan musik som de sysslar med i skolan.

Nu skulle de "spela upp" för att visa vad de lärt sig so far.


Ska bara säga att det är SÅ roligt att han kom in på musikklassen för rent egoistiskt så är det fantastiskt kul att få ta del av en liten smula av det han får vara med om.


Fredrik var den som inledde med att presentera den första låten och de klasskompisar som ingår i ensemblen, sedan var han med och spelade i två låtar.


När vi åkte hem så konstaterade både Sanna och jag att vi faktiskt var ganska gröna av avundsjuka över att inte själva ha förmågan att spela eller sjunga. "För hur ska jag beskriva mitt förhållande till musik" undrade Sanna. "Att jag är jättebra på att...eh..lyssna på musik?! Det låter ju rätt lamt."


För min egen del, så om jag inte återföds till fluga eller daggmask i mitt nästa liv, så skulle jag jättegärna födas musikalisk. Det är nog en av de talanger jag är mest ledsen för att jag saknar.

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards