Addi

Alla inlägg den 6 mars 2009

Av Adriana - 6 mars 2009 19:14

 Klassiskt varuhus (numera galleria) i Kringelstaden!


Stressade iväg från jobbet redan vid lunchtid (tack vare min emeninte assistens vänlighet att kolla till klassen efter lunch) och styrde kosan mot Södertälje och DiK-möte samt Distansgala. Jag har knappt varit i stan sedan vi flyttade därifrån när jag var 13 år.
Det kändes nästan overkligt att kliva av tåget på Södertälje Central och promenera iväg mot Hotell Skogshöjd. Så mycket var sig alldeles likt men mycket mindre! Har fortfarande full koll på gatorna där man sprungit omkring så mycket, så det var inga problem att hitta till hotellet.


Vissa saker var sig inte fullt lika däremot. Madeleine, som är en av arrangörerna påpekade att det inte var tillbörligt att promenera ut på stan efter mörkrets inbrott så de som möjligtvis skulle vilja festa vidare på galakvällen fick höra av sig till henne för att veta vilka klubbar som kan rekommenderas, samt att man bör ta taxi till och från platsen.

Det blir kallare på alla platser.

Jag är ju en av de som de charmiga Skånska poliserna kallar för "apajävlar" och har även bott just i Rosengård i Malmö. Därifrån flyttade vi till Ronna, Södertälje, som idag på många sätt liknar Rosengård. Segregeringen tar nu ut sitt pris.


Lämnar det ämnet...

Maken till labyrintkorridorer som på Hotell Skogshöjd har jag sällan skådat! Som genom ett under hittar jag till konferensrummet och sedan lyckas jag krångla mig till rummet. Varje gång jag ska ta mig till och från rummet känns det snarare som om jag hittar rätt av en slump än för att jag verkligen vet vart jag är...


 

Vy från Hotellet, hustak i det - faktiskt vackra - Södertälje.

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards