Addi

Alla inlägg den 28 augusti 2008

Av Adriana - 28 augusti 2008 19:50

Underliga dagar.

Är det inte konstigt att man kan känna så olika känslor på samma gång?


Kommer hem och ser att Agria jobbat snabbare än blixten. Vi fattade beslutet att ta bort Bullen i slutet på förra veckan. Skickade in ifylld blankett till ATG i fredags för att få veterinärens underskrift om att avlivning är det som rekommenderas. De skickar sedan vidare till Agria som behandlar fallet och antingen medger eller avslår rekommendationen. Redan idag kom kuvertet som beviljar avlivning vilket betyder att det enda som återstår är att ringa nödslakt. Jag vet att det här är det enda som är vettigt och det enda som återstår för en häst som har kronisk strålbenshälta. Vi har låtit Kepan behandla honom under 7 tillfällen, vi har tagit ut hästtandläkare som rätade ut ett väldigt snedslitet bett (redan där indikation på lång tids besvär), vi har behandlat på klinik, vi har låtit sko med sjukbeslag. Ni hör - en dåres försvarstal och en monolog med mig själv. Det återstår inte något mer.

Bullen är vackrare än nånsin och har fått en fin sommar på betet.


Det här är vinäger och besk medicin.


En skvätt honung har ändå förärats mig denna dag:

Vi var iväg till Denan för att träffa Anssi och även Björne som jobbar där igen, för rundvisning av vart Coffee ska bo och hur rutinerna är i stallet.

Det känns jätte-jättebra.

Det finns hö, havre och spån på plats att köpa - inget mer slitandes och släpandes. Spolspilta. Fina boxar, och framförallt (och det förvånade mig att det gladde mig så) MÄNNISKOR!

Det känns som om jag befunnit mig under en matta i flera år och så kommer jag fram och får prata och umgås med folk igen! Vad kul!

Hagen var jättefin, en av de större, och Coffee kommer att få gå med Linnéas Daisy. Utebanan på 80x25 är klar att använda och ridhuset - ja det står ju där. Hästarna är fortfarande ute till 20-21 på kvällarna så de har definitivt spänt av väldigt mycket sedan den tid då Geshira stod där. Alla hade även kommit överens om att man tar på hästarna det täcke de ska gå ut i nästa dag, redan kvällen innan så ingen ska behöva stå med geggiga täcken på morgonen då man ska ta ut och sedan åka till jobbet. Det låter soft. Jag bor dessutom tillräckligt nära så att jag KAN göra annorlunda bara jag själv åker dit och tar på täcket på morgonen, vilket jag säkert inte kommer att göra, men känns bra eftersom jag har valmöjlighet.


Längre rapport på söndag då jag rider dit Coffee och vi flyttar in definitivt!

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards