Addi

Alla inlägg den 15 augusti 2008

Av Adriana - 15 augusti 2008 21:57

Det är inte så ofta som man tycker att en cover är bättre än originalet, men visst finns de!


Ett par exempel:

http://www.youtube.com/watch?v=4N3N1MlvVc4

jämför med originalet:

http://www.youtube.com/watch?v=nXuXikfIYHY&feature=related


Här är originalet med Leonard Cohen (som visserligen är en legend, men inte lyckad i denna sång...)

http://www.youtube.com/watch?v=rf36v0epfmI

Jeff Buckelys fan så mycket bättre variant:

http://www.youtube.com/watch?v=AratTMGrHaQ&feature=related


...och så har vi ett definitivt helgrerån! (Men hon klampar ju runt och förstör alla gamla låtar)

http://www.youtube.com/watch?v=60RzAR8I6kU


Men hallå, när den redan är fulländad och dessutom sjungs av en så totalt helcool sångerska (som jag gett min högra arm för att se ut som - jäpp! :) - när jag var 17 år, vafan det var ju 80-tal!):

http://www.youtube.com/watch?v=6PDmZnG8KsM&feature=related



Av Adriana - 15 augusti 2008 08:29

Vaknade lite tidigare i morse och satt och funderade på de hästar jag haft. Hur många har egentligen varit friska?


NELEX, hade reservation på något ben (minns inte vilket) redan vid köp. Jag fattade faktiskt inte riktigt vad det innebar då.

Blev halt en period, var spatt - som han uppenbarligen redan hade sedan förut - som blossat upp igen. Blev ridbar igen senare, såldes (halt men köpare köpte ändå, var väl lika grön och blåst som jag).


FACHALL, hade väl också haft någon spökande bakbenshälta innan jag köpte honom vilket jag kände till. Funkade rätt bra. Men då ska tilläggas, om nån inte redan fattat, att jag var ganska okunnig och missade nog säkert mer subtila rörelseavvikelser.

OK, han hade iallafall lös benbit, vilket också blev orsaken till avlivning senare.


GESHIRA, Inga större problem - det var en och annan hälta som gick över, samt sparkskada men inget fatalt under min tid. Nog den friskaste hästen av alla jag ägt.


PRESTIGE, skulle vi köpt, hade honom under behandling för hälta på ena kotan under 2 månader men han blev inte bra. Köpet gick tillbaka.


SPARTACUS, hade en halvgradig hälta på ena fram som existerat under den tid de gamlaägarna haft honom (hade ett ärr på carpus efter ett fall som föl). Han blev såld efter prövotid, med samma hälta som förblev oförändrad.


HJÄRTAT som vi hade under ett år. Ej vetbesiktigad. Tappade bakdelen när man var ute och red. Vet inte vad det skulle kunna vara eller leda till i förlängningen. Ägaren skulle ha tillbaka honom efter låneåret.


FALCON, köpte vi trots 1/2 grads hälta på ena fram vid köpebesiktning. Han var ju helt fantastisk under de två år vi hade honom. Han reagerade om man körde för hårt med honom, t ex efter debuten i medelsvår fick han en svacka (kanske ont?) och efter en träningshelg med dubbla träningspass. Vid försäljning hade han en kraftig böjprovsreaktion på "hältbenet" vid gårdsbesiktning. Tog honom till Mälarkliniken veckan efter och då var han helt ohalt! Såldes utan problem.


CORNELIA, ja ni vet...


BULLEN, ja ni vet ännu mer...


Kontentan och lärdomen av detta: köp och samla på frimärken, inte hästar!

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards