Addi

Alla inlägg den 3 augusti 2008

Av Adriana - 3 augusti 2008 17:19

Helt otroligt vad mycket bråte man har!

Sanna och jag tog bilen till stallet för att lasta i våra tillhörigheter och vi fyllde bilens lastutrymme samt baksäte med lådor, täcken och allsköns hästprylar. Inte visste jag att vi hade så mycket grejer till hästarna!?


Nu har jag suttit och sorterat, slängt, tvättat, packat och putsat. En del saker har ju bara hängt med år efter år bara för att man inte orkat titta efter vad som egentligen legat i lådan. Somliga saker var ju lite åldersstigna redan för 8 år sedan. Nu är de antika.

Så jag har varit hård och kastat sådant som ser lite uckigt och medfaret ut. En del tänker jag tvätta eller putsa upp och försöka sälja. Gör inget om det blir till fyndpris, 100 spänn är bättre än inga kronor alls.


Passade även på att spola av stora vintertäcken som inte går in i vår hårt provade tvättmaskin. Det mesta brukar jag faktiskt kunna trycka in i maskinen. Blir ju inte skinande rent eftersom det knappt finns utrymme för täcket att röra sig i maskinen, men det värsta brukar försvinna. Bullens vintertäcke går dock inte in ens om jag trycker på med foten och några av tjocktäckena jag fick till Coffee var inte heller tvättbara i vår maskin. Så jag hängde upp dem på en stör och spolade av med vattenslangen i högsta tryck. Hade en borste att skura lite med på de smutsigaste ställena och då blev det faktiskt riktigt fint!


För övrigt så ringde gårdagens provryttare och ville komma igen. Det låter ju bra! Men vägen till såld häst är ännu lång så inget "hej" ännu - vi är inte över bäcken!

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards