Addi

Alla inlägg den 20 februari 2010

Av Adriana - 20 februari 2010 14:21

(Syftar inte på mig...)
Vaknade upp till vinande vindar och ett iskallt hus.

När det blåser direkt från norr blir det alltid svinkalllt härhemma eftersom den största fasaden (souterrängdelen) vetter mot norr och här och där känns det faktiskt som om det blåser rakt in...

Hur som helst: vi hade planer på att göra en löshoppningsbana på Denan vid niotiden, men jag räknade med att de flesta andra kände som jag: att i det här vädret så tar vi nog och skiter i det hela. Satt därmed i morgonrock framför TV:n när Camilla från stallet ringer och undrar vart vi tagit vägen. "Jag är i ridhuset och tar fram hinder nu!"

Jaha. Det var ju bara att packa in sig i polarexpeditionskläderna och pallra sig iväg till stallet.

Det blåste verkligen iskallt, men med min "Ubåtsjacka" så kände jag inte av kylan så mycket.


Sagt och gjort: vi byggde upp en löshoppningsbana. Linnéa hoppade sin ponny, sedan tog vi upp Coffee som premärhoppade några låga skutt. Hon tyckte det var JÄTTEkul!!




Sedan hämtade Sanna Sacha som också fick prova. Han hoppade glatt!




Kul att vi ändå fick något gjort den här snöstormsdagen.


Tittar ut just nu och undrar vart det egentligen ska sluta med allt snöande. Imorgon skulle egentligen Sanna till Rimbo med Sacha och vara med på en programridning, men det skippar vi nog. Även om det inte är så långt dit så känns det lite läskigt att köra ut på hala vägar med så tungt släp.


Avslutar med en bild på nöjd Coffee som säkerligen väntar på något gott:
  

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards