Addi

Alla inlägg under augusti 2010

Av Adriana - 6 augusti 2010 22:24

Följde med Ingela till Kulturhusterassen igår och tittade på Strindbergs.

Om man är snabb, så ser man en bit av Ingela skutta fram till vänster ett par minuter in i tagningen. :)


Av Adriana - 5 augusti 2010 15:50

Eftersom Coffee är så rädd för fejktjurarna så målade vi och sågade ut en egen.

Idag var det premiär - Coffee och tjuren möttes för första gången!


  

Coffee var väldigt skeptisk...


  

Efter ett tag och en massa snorklande så började hon sakta ta sig fram emot den.


Till slut gick det så här bra!

Men det var med den här tjuren. Får se vad hon säger på tävling om nån annan tjur...

Av Adriana - 2 augusti 2010 11:14

  

 ...medan tid är...


Då var det dags för sista sommarveckan i frihet.

Har använt sommaren till att försöka bli lite sundare. Inledningsvis var jag the blob. Länge sedan jag vägde så mycket och var så otränad och det kändes inte som jag. Dags för ändrade matvanor och mer motion.

Så nu har jag varit odrägligt präktig och bytt ut frukostmackorna mot en smoothie på mjölk, isbitar och frukt varje morgon. Nu när vi har egna bär att plocka så använder jag förstås dom. I morse blev det en smothie på vildhallon som jag var ute och plockade igår, och våra egna björnbär. Löjligt gott!


    

Det blir en rejäl björnbärsskörd i år!


I morse hade jag dessutom mitt favoritpoolväder. Jag tippar på att de flesta tror att det är härligast att ha egen pool när det är som varmast och solen steker som tidigare i somras. Det är ju förvisso trevligt att ha nånstans att svalka sig, men för min egen del, så njuter jag mest av vattnet när det är mulet och solfritt.

Idag var det alldeles vindstilla, regnet var på väg och allt var tyst. Det är inte direkt kallt i luften men inte heller varmt. Vattnet i poolen känns varmt i jämförelse. Då är det helt underbart att ta sig ett dopp!


Tystnaden virade in mig medan jag simmade och jag växlade mellan mina egna tankar och att känna vattnet strömma utmed kroppen i varje simtag. Jag hamnar som i något sorts meditativt tillstånd som tar mig mellan de djupa funderingarna och "här-och-nu".


Jämfört med soligt och varmt väder, som i min sinnevärld känns påträngande och krävande, så är mulet, före-stormen-väder helt klart att föredra.


  

     

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards