Addi

Direktlänk till inlägg 14 februari 2010

Distansrittsgala i Falkenberg

Av Adriana - 14 februari 2010 19:18



Den här helgen tillbringade jag på Hotell Strandbaden (se ovan) i Falkenberg.

Kanonfint ställe precis vid stranden, rummen vette mot havet. Sjukt tjusigt!


Det var visserligen gala och gästföreläsare, men själv tillbringade jag mesta tiden på möte med den nya Distansrittskommittén. Det var massor av att avhandla och få igång inför det nya året och det tog sin tid... Trevlig nog var det iallafall en inspirerande omgivning! Hann ändå att träffa en hel del folk jag inte sett på länge.


Själva galakvällen var riktigt trevlig. Godast var förrätten med tonfiskpastrami med avokadocreme. Mmmmmmmm!


Lite segt att åka så långt, men ärligt talat är det rätt OK med tåg. X2000 går fort, är tyst och rent. Hade dessutom med mig laptopen och hörlurar så jag slog ihjäl lite tid genom att titta på Entourage under resan.


Imorgon åter måndag....

  

 
 
Cecilia

Cecilia

14 februari 2010 22:50

Då hade du tur! När brorsan skulle upp till Stockholm gick hans X2000 sönder och blev 5 timmar försenat...inte så kul...

http://www.familjenhogberg.blogspot.com

 
Ingen bild

Addi

15 februari 2010 12:09

Ja, ärligt talat var jag lite rädd för att det skulle bli värsta snöstormen för då hade man nog inte kommit fram som man skulle. Fast jag hade nog ändå hellre suttit fast på tåget än insnöad i bilen- det är läskigt att köra bil långt i dåligt väder.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Adriana - 4 juli 2018 22:02

Helt utan några särskilda förväntningar så bokade vi en resa till Kroatien.Idén startade med att en bekants syster erbjuder seglingsresor i Kroatien. Bilderna därifrån såg verkligen fina ut, men jag är inte nån segelbåtsmänniska. Det kanske är jättet...

Av Adriana - 28 april 2018 14:48

På en middag häromveckan kom samtalet in på en bok som några hade hunnit läsa: Linus Jonkmans Introvert – den tysta revolutionen.   Nu har även jag hunnit läsa den (lyssna på, egentligen). En hel bok som ger mig och mina gelikar, upprättels...

Av Adriana - 12 januari 2018 20:24

Någon gång måste ju vara den första. Så nu blev det så: Kanarieöarna. Har faktiskt aldrig farit på en typisk svensk charterresa dit där nästan alla svenskar tycks ha tillbringat någon semester i sitt liv och deltagit grisfest eller letat hela vecka...

Av Adriana - 30 december 2017 16:15

   Då var det dags igen - ännu ett år har gått och det är åter dags att vänja sig vid att skriva en annan siffra sist på årtalet.       - Skumt år, 2017. Det har spretat än hit och än dit. De senaste åren oftast haft något tema som "håller ihop" ...

Av Adriana - 19 november 2017 18:53

Det var en gång några ingenjörer som arbetade på en firma som tillverkade mobiltelefoner. De var välutbildade och hade länge arbetat med telefontillverkning. De kunde det mesta, allt från att planera, prova, göra prototyper och sedan testa och förbät...

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards