Addi

Alla inlägg under januari 2010

Av Adriana - 8 januari 2010 19:14

Mer kyla!!!

Precis vad vi behövde!


Alla kommer in och värmer sig.

Bakom spisen sprang något som borde varit små frusna möss, men av klampandet att döma måste mössen vägt ca 1,2 kilo styck. Vill inte träffa på dem!

Av Adriana - 7 januari 2010 20:04

...så fick jag inte nån Teddybjörnen Fredriksson, men däremot gjordes Bamsefilmerna!

Förstår inte att det bara blir en massa tillbakablickande nu när det är nytt år och man egentligen borde spana framåt och planera nya stordåd...


Det här introt kastade mig hejdlöst tillbaka till barndomen igen. Tänk när det var jullovsmorgon och man fick se på TECKNAD FILM!
Det läskigaste som kunde hända var möjligen att häxan Hiahia kastade en förtrollning på Bamse och Lille Skutt.


Jämför det med dagens barnfilmer...

Av Adriana - 6 januari 2010 20:39


Det kanske inte är så konstigt att man försöker tänka bort minusgraderna som fryser näsa och kinder till is, genom att drömma sig bort till särskilt soldoftande minnen.


Till "Visa vid vindens ängar" hör en speciell sommar (eller var det flera som flöt ihop?) då jag minns hur benen kladdade fast i vår gamla "gurksnutts"-SAAB:s fejklädersäten på väg till Malmsjöbadet i Södertälje.
AC fanns inte ens i fantasin, utan rutorna var nedvevade och vinden rufsade runt i håret. Plastlädret hade en speciell doft i värmen som inte alls var otrevlig, kanske just för att den utdunstades vid roliga tillfällen som dessa, på väg till badet. Förväntningarna var höga: bada, åka rutchelkana, kanske fick jag även köpa en glass, om kiosken vid badet var öppen!


Hur gammal kan jag ha varit? Sex eller sju kanske?


Vad för sommarminnen kommer att ha etsat sig fast hos min barn, vad kommer de att se tillbaka på och minnas när de blir gamla?

Av Adriana - 5 januari 2010 12:13

Smått motvilligt måste jag säga att låten är bra!


För övrigt undrar jag hur personen som satte ihop den marknadsundersökningen jag nyligen försökte svara på, var funtad.

Vad sägs om följande svarsalternativ:


Fråga: Hur ofta är du ute på pub, klubb eller liknande?

A. 1 helgkväll i veckan

B. 2 helgkvällar eller fler i veckan.

C. 1 vardagskväll i veckan

D. 2 eller fler vardagskvällar i veckan.

E. Jag tycker inte om att gå ut och festa.


Är människan go eller??!

Av Adriana - 4 januari 2010 17:52

  

Nu har vi fått hem bilderna från snorkelturen. Kan definitivt inte säga att det blev kanonbilder, men lite kul är de att ha trots att skärpan inte direkt är kristallklar!
På bilden ovan är Fredrik, den ende av oss som kunde dyka och inte bara plaska på ytan...


  

Det här var nog enda fiskbilden som blev bra. Då var det givetvis inte nån fisk från sidan, utan uppifrån, suck... Men korallerna syns bra iallafall!


  

Här simmar Sanna lugnt!


  
...och här är jag!



För att boosta dykarkänslan lite så var vi faktiskt och såg "Deep sea" på Cosmonova idag. Vi brukar alltid göra ett årligt besök där och se nån film. Den här var riktigt fin. Rekommenderas! Bilderna var klart mycket skarpare och färggladare än våra!   

Av Adriana - 2 januari 2010 21:44

Kom precis tillbaka efter att ha fodrat hästarna.

En promenad på nästan en kilometer till stallet, minus nio grader ute, vindstilla och gnistrande snö.


Jag kunde bara inte gå hem efter att hästarna fått sitt. Promenerade bort på vägen genom skogen med snön knarrade under kängorna.

När jag stannade upp så var det bara stilla och tyst, som om allt ljud dras in i snön och blir kvar där.

Det var som i öknen, samma känsla av behaglig ensamhet. Ingen trängsel med andra människor, inga oljud, allt omkring är mjukt och stilla.


Stunder som dessa är en ynnest att få uppleva.

Av Adriana - 2 januari 2010 17:42

  

...vart tog poolen vägen??


  

Allt är täckt av fluffig, härlig snö!


  

Coffees "generande hårväxt" på hakan går inte att dölja med snöklumpar hängandes i skägget.


  

Det är bara våra slömissar som inte alls ser storheten i denna härliga snö.

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards