Addi

Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Adriana - 13 januari 2010 16:52

Nämnde Fautras hästtransporter förut.

Deras återförsäljare här i Sverige hade ju bara kommentaren "Det var trist" när vi ringde och berättade att draghandsken på vår sparsamt använda, dyra, transport från Fautras tydligen var sönder. Vi fick ju nedslag vid den allra första besiktningen som man gör några år efter att man köpt en splitterny transport. Spärren på handsken  var sönder och transporten hade kunnat hoppa loss från dragkroken när som helst.

Vi har ju bara kört ponny i vagnen och dessutom har den inte blivit så mycket använd. Kan inte dra mig till minnes något tillfälle då en sådan detalj hade kunnat gå sönder. Jag hade nog förväntat mig en ny handske till rabatterat pris - eller egentligen: utan kostnad - från försäljaren. Så blev det inte. Det blir aldrig mer någon transport från Fautras och jag kommer inte att rekommendera det märket till någon annan. Det finns säkert någon likvärdig vagn med mer kundtillvända försäljare i så fall.


Nåväl.

Ett exempel på bra service är vad återförsäljarna till Professional Choice benskydd för hästar har.


Jag köpte ju benskydd till Coffee på Globen. Fram och bak samt boots på köpet och detta till det inte alltför billiga priset av ca 1 500 kr.


Fredrik hade på skydden när han skulle rida i djupsnö för nån vecka sedan. Han räknade dock inte med skaren som finns någonstans mitt i snötäcket. Det hade ju snöat, töat och sedan snöat igen. Ett vasst och otrevligt istäcke finns således under den pudriga översnön.

När han kom tillbaka till stallet så ringde han hem och var förskräckt. Flera av kardborrbanden på skydden var helt söndertrasade!

Hellre benskydden än hästens ben, tycker jag. Men visst, det är inte kul om 1 500-kronorsskydden blivit demolerade.
Jag mailade försäljaren, Tumbleweed Western Store och berättade vad som hänt och frågade om det fanns något att göra åt det hela.
Fick svar samma dag att de skulle försöka fixa något åt mig.


Ett tag senare får jag ett telefonsamtal från Mias Ridshop (annars kända för väldigt fina ylletäcken av hög kvalitet) som är de som importerar dessa skydd. Mia säger att hon har kardborrband i rätt färg inne och att dessa är specialgjorda, så vanliga karborrband hade inte fungerat. Vill jag skicka in skydden och få karborrarna utbytta? Jag svara att jag kan sy på dem själv, så om hon sänder dem till mig så kan jag reparera skydden på egen hand. Fick kardborrbanden idag med en lapp om att det bara är att skicka skydden till henne om det är några problem och att hon syr dem då.


Så tummen upp för Tumbleweed och för Mias RS. Föredömlig kundkontakt vilket gör att jag jättegärna handlar från dem igen!

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards