Addi

Direktlänk till inlägg 28 november 2009

Globen igen!

Av Adriana - 28 november 2009 13:26

Jaha då har man återigen gjort precis som förra året.
Gillar inte alltid de där länkarna till det som skrevs i bloggen för precis ett år sedan - man inser att man mest tycks göra samma saker om och om och om igen...


Så here we go: jag har varit på Globen Horseshow igen.


Jag köpte biljetter via Club Metro och fick två biljetter till samma pris som en. Sanna och jag valde blocket på fredag kväll som varade mellan 19-23.00

Jag var lite orolig att platserna skulle vara dåliga med tanke på priset, men vi satt jättebra. Visserligen på kortsidan, men det var mittemot scenen på A-läktaren vilket är den längst ner. Man såg hur bra som helst, så tack Metro!


Klämde oss in på Annexet och handlade det vi bestämt oss för i förväg: Sanna köpte ridhandskar och jag köpte Professional Choice benskydd till Coffee. Man fick jättefina boots till om man köpte både fram- och bakskydd (och jag såg att andra montrar inte alls hade samma erbjudande - där var skydden lika dyra även utan medföljande boots...). Har alltid gillat dessa benskydd, de har ju även stöd för kotan vid genomtrampet och kanske, kanske kan det hjälpa Coffee att hålla sig ohalt framöver. Håller tummarna!

  

Vi köpte skydden i brunt. Passar snyggt på Coffee!


Årets hästnation som presenterades på Globen var Nederländerna så vi fick bl a se en jättefin kadrilj med Frieserhästar (ett sådant tillfälle då jag blir lite sådär rörd och tårögd - de är ju så fina!!) och en kanske lite mindre fin köruppvisning med KWPN-hästar. Tycker de ser så spända och obekväma ut när de körs sådär hopknycklade och med höga frambensbenlyft. Men andra kanske tycker annorlunda.


Så var det lite hopptävlingar och sedan kom toppnumret med Jean Francois Pignon (Kolla websidan: http://www.jfpignon.com/) och hans frihetsdressyr. Otroligt proffsigt och roligt!


Det var lite förseningar så klockan var hela 23.15 när hans uppvisning var avslutad och då skulle det bli julavslutning mm. Vi pös iväg eftersom vi sett den så många gånger och så ville vi hinna med tunnelbanan till vår buss. Vi var hemma efter klockan ett på natten ändå så det hade inte varit roligt att missa den bussen.


Inser att jag varit på varenda Globenshow utom två (När Fredrik var liten), ända från allra första tillfället. Då fick jag och min kompis Camilla fribiljetter från en bekant till Camilla som jobbade med TV - tror jag? - och därefter har det varit distansrittsmontrar som skulle bemannas och fribisar från Mia vid flera tillfällen. Förrförra året vann jag två heldagarsbiljetter och övernattning på ett rätt suspekt hotell i Skärholmen som Sanna och jag nyttjade. Vi börjar kunna konceptet

men missa showen helt vill vi ju inte!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Adriana - 4 juli 2018 22:02

Helt utan några särskilda förväntningar så bokade vi en resa till Kroatien.Idén startade med att en bekants syster erbjuder seglingsresor i Kroatien. Bilderna därifrån såg verkligen fina ut, men jag är inte nån segelbåtsmänniska. Det kanske är jättet...

Av Adriana - 28 april 2018 14:48

På en middag häromveckan kom samtalet in på en bok som några hade hunnit läsa: Linus Jonkmans Introvert – den tysta revolutionen.   Nu har även jag hunnit läsa den (lyssna på, egentligen). En hel bok som ger mig och mina gelikar, upprättels...

Av Adriana - 12 januari 2018 20:24

Någon gång måste ju vara den första. Så nu blev det så: Kanarieöarna. Har faktiskt aldrig farit på en typisk svensk charterresa dit där nästan alla svenskar tycks ha tillbringat någon semester i sitt liv och deltagit grisfest eller letat hela vecka...

Av Adriana - 30 december 2017 16:15

   Då var det dags igen - ännu ett år har gått och det är åter dags att vänja sig vid att skriva en annan siffra sist på årtalet.       - Skumt år, 2017. Det har spretat än hit och än dit. De senaste åren oftast haft något tema som "håller ihop" ...

Av Adriana - 19 november 2017 18:53

Det var en gång några ingenjörer som arbetade på en firma som tillverkade mobiltelefoner. De var välutbildade och hade länge arbetat med telefontillverkning. De kunde det mesta, allt från att planera, prova, göra prototyper och sedan testa och förbät...

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards