Addi

Alla inlägg den 14 augusti 2009

Av Adriana - 14 augusti 2009 15:40

Terminen har knappt börjat och ändå är man extremt tacksam över att fredagen åter uppenbarat sig och därmed veckans sista arbetsdag...


På måndag öppnar vår lilla biblioteksfilial ute i Finsta igen och då ska jag försöka komma ihåg att ta med alla låneböcker som jag lånat över sommaren och så hoppas jag att det kommit in lite nya, spännande böcker!


Jag hann läsa ganska mycket i sommar ändå, trots seg start.
Inga jättehöjdare dock. De bästa böckerna var nog Franchells "Väninnan" som handlade om författarinnans vänskap med Anna Lindh samt Jungstedts "I denna stilla natt" som var rätt spännande. Har ni några boktips så emottages de gärna så att jag vet vad jag ska spana efter på måndag!


För övrigt var det verkligen ett formidabelt skitväder inatt. De spöregnade redan på kvällen och varje gång jag vaknade till på natten så hörde jag hur det smattrade på taket. Hästar är ju hästar men fånigt nog fick jag ändå lite dåligt samvete när jag tänkte att Coffee gick där ute i regnet och mörkret... Åkte till stallet efter jobbet för att kolla henne. Nu på eftermiddagen är i och för sig vädret fint igen och ponnyn såg långt ifrån lidande ut. Hon har ju ändå utvecklat en del skyddande späck som borde skydda mot kyla tror jag.



Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards